Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Analiza taryf przewozowych na trasie Koluszki - Łódź Widzew/Łódź Kaliska z uwzględnieniem biletów pracowniczych PKP

Między Koluszkami a Łodzią istnieją spore potoki podróżnych z uwagi na dojazdy do szkół i pracy. Analizie poddano ceny biletów ogólnodostępnych jednorazowych oraz miesięcznych imiennych, jak i też kolejowych biletów pracowniczych. W przypadku dojazdu busem należy doliczyć koszt przejazdu tramwajem MPK w Łodzi z uwagi na położenie końcowego przystanku busa przy skrzyżowaniu Piłsudzkiego/Kościuszki.

Ceny zestawiono w poniższej tabeli :


Rodzaj środka transp. > BUS REGIO INTERREGIO TLK bez promocji TLK bilet relacyjny
Koluszki Łódź Widzew 8 7,6 11 13 10,9
Koluszki Łódź Kaliska 10,6 9,8 11 13 10,9


Zauważono, że koszt przejazdu busem mieści się pomiędzy ceną biletu na pociągi REGIO a INTERREGIO. Natomiast bilet na przejazd pociągiem TLK bez promocji jest ponad 1,5 razy droższy od przejazdu busem. Przeprowadzone obserwacje własne wykazały, że najwięcej pasażerów mają REGIO i busy, a najmniej INTERREGIO i TLK.

Porównano ceny biletów miesięcznych imiennych tam/powrót:
Rodzaj środka transp. > BUS REGIO INTERREGIO TLK bez promocji TLK bilet łódzki
Koluszki Łódź Widzew 250 174 225 248 204
Koluszki Łódź Kaliska 320 199 255 248 204
Różnice w cenach biletów miesięcznych są znaczne, zdecydowanym przegranym jest bus. Natomiast różnica między ceną biletów na pociągi REGIO i TLK bez promocji, to aż 75 zł. Minimalna różnica w cenie jest pomiędzy biletem na REGIO, a TLK łódzkim do Łodzi Kaliskiej, wynosi zaledwie 5 zł, zatem występuje ostra wojna cenowa o pasażerów. Podsumowując, w przypadku przejazdów Jednorazowych opłaca się bus, natomiast w przypadku biletów miesięcznych do Łodzi Kaliskiej opłaca się TLK łódzki a do Łodzi Widzewa na pociągi REGIO. Bilety pracownicze dla kolejarzy i ich rodzin były bezpłatne do 31 XII 2002. Od 1 I 2003 prezes ZPK Krzysztof Mamiński były działacz Solidarności wprowadził 99% ulgi dla pracowników, 80% dla rodzin kolejarzy, 70% dla pracowników ZNTK. W 2012 chciał ograniczyć grono uprawnionych do korzystania z biletów pracowniczych, co spotkało się z ostra reakcją środowiska kolejarskiego. W rezultacie prezes Mamiński podał się do dymisji, w taryfie biletów pracowniczych pojawił się kruczek: ”minimalna cena biletu [pracowniczego] nie może być niższa niż 50% najtańszego biletu normalnego”. Porównano więc taryfę w zasadzie 99% oraz obliczono faktyczne 99% ulgi dla biletów jednorazowych :

REGIO INTEREGIO TLK

99% faktyczne 99% wg taryfy 99% faktyczne 99% wg taryfy 99% faktyczne 99% wg taryfy
Koluszki Łódź Widzew 0,08 2 0,11 5,5 0,13 6,5
Koluszki Łódź Kaliska 0,10 2 0,11 5,5 0,13 6,5

Bilety miesięczne imienne T/P :

REGIO INTEREGIO TLK

99% faktyczne 99% wg taryfy 99% faktyczne 99% wg taryfy 99% faktyczne 99% wg taryfy
Koluszki Łódź Widzew 1,74 27 2,25 27 2,48 38
Koluszki Łódź Kaliska 1,99 27 2,25 27 2,48 38

Widać znaczne różnice dwóch rzędów wielkości między ulgą w zasadzie 99% a faktycznym 99%. Obliczono ile musiałby kosztować bilet normalny, aby cena biletu pracowniczego z faktyczną ulgą 99% wynosiła 6 zł. Zadanie to typowy szkolny przykład obliczania liczby z danego jej procentu. 0,01x= 6 zł czyli x=600 zł. Ile kilometrów można przejechać za 600 zł ? Najdroższy bilet na pociąg REGIO to 47 zł za 800 km zatem 800x12=9600 km 47x12=564 zł. Aby wyrównać do 600 zł szukano stosownej ceny i dystansu, znaleziono 35,4 zł za 320 km. Łącznie wychodzi 599,4 zł za 9920 km czyli o 661 km więcej niż ma kolej Transsyberyjska (długość jej wynosi 9259 km). Zatem taryfa biletów pracowniczych PKP to nie oszustwo lecz rabunek w biały dzień. Wobec powyższego taryfa pracownicza powinna zostać natychmiast zlikwidowana. Przez likwidację taryfy pracowniczej rozumie się przywrócenie bezpłatnych przejazdów dla kolejarzy z rodzinami w całości.


inż. Adam Sosnowski






Autor: Redakcja | 07/06/2013
Komentarze
#1 | Julissa dnia 02.09.2014 00:13
I was seluiosry at DefCon 5 until I saw this post.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney