Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


news usunięty



Autor: Bartosz Górski | 13/12/2006
Komentarze
#1 | ŁODZININ dnia 04.10.2008 23:51
POPRAWKA. DO LUTOMIERSKA ZNÓW DOJEŻDZA TRAMWAJ LINII 43 (TAK JAK PRZEDTEM). TRAMWAJE LINII 46 (DRUGA Z NAJDŁUŻSZYCH LINII TRAMWAJOWYCH)DOJEŻDŻAJĄ DO OZORKOWA.
#2 | Pasażer dnia 16.12.2006 19:40
Fakty:
1. Koszt przewozu pasażera tramwajem jest dwukrotnie większy niż autobusem.
2. Modernizacja taboru i infrastruktury tramwajowej to koszt kilkuset milionów złotych w samym Zagłębiu.
3. Tramwaje są ekologiczne, ale elektrownie już nie, a prąd trzeba wyprodukować.
Po co przepłacać?
#3 | Pasażer-sardynka dnia 15.12.2006 09:28
A i u nas przecież ostatnio swój żywot zakończyły dwie linie tramwajowe: 8 i 25. Oficjalnie jako przyczynę podawano niską frekwencję, co nie do końca było prawdą. Ciekawe, czy kiedykolwiek tramwaje powrócą tam na dawne trasy. Linie były niezwykle klimatyczne (zwłaszcza 25). Ostatnio mówi się też o likwidacji chorzowskiej 12. Takie jest myślenie naszych władz: po co tramwaj, skoro autobusem taniej. No i sami sobie korkujemy miasta...

Swoją drogą - co do akcji TŚ - ciekawe, dlaczego Będzin ich nie chce...
#4 | Krzycho dnia 14.12.2006 18:55
Najdłuższą trasą tramwajową w Polsce i Europie jest linia z Łodzi do Lutomierska. Tramwaje linii 46 jeszcze do 2000 roku kursowały tam, obsługując okoliczne wsie i miasteczka. skończyło się tym, że ten zabytek klasy światowej padł trupem po prywatyzacji MPK ŁÓdź (nota bene prezes chyba jeszcze siedzi za przekręty, jego małżonka też). Okazało się, że mimo iż byli inwestorzy chcący dotować zabytkową, najstarszą w Polsce dawniej nazywaną koleją miejską linię, bardziej opłacało się puścić tam autobusy bo: ktoś magazynuje i sprzedaje olej napędowy - znajomy, ktoś wydzierżawił hale napraw autobusów - znajomy, ktoś ma na zbyciu kilka autobusów - znajomy. Chcecie dalej? Odsyłam do łódzkiej prokuratury. Czy dla tego że nikt nie jest zainteresowany utrzymaniem ekologii (bo nierentowna była jest i będzie) mamy zrezygnować z transportu który nie stoi w korkach ulicznych. Ilu stojąc za kopcącym atobusem złożeczy na cały świat zamykając okno by nie wąchać smrodu spalin. kto bez grzechu niech rzuci kamieniem.... w tramwaj. Pozdrawiam.
#5 | Tram24 dnia 14.12.2006 13:06
Szkoda! W każdym nowoczesnym mieście w Europie dba się o utrzymanie linii tramwajowych, które zresztą nadają prestiż takiemu miastu. Zresztą w Polsce też nie trzeba długo szukać - przejażdżka nowoczesnym tramwajem po równiutkich, prostych szynach jest możliwa np. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie... A u nas? Po skleconych z czego tylko się da torowiskach jeździ 30-40 letni, brudny, trzeszczący i rozklekotany złom. Taki jest obraz naszych tramwajów. Kto raz jechał starą, przegubową 102Na na Zagórze (linia 15), albo co chwila psującym się 26/27, ten wie, o czym piszę. Inną sprawą jest rozbudowa istniejącej sieci, np. przedłużenie linii 24 na Środulę czy 15 w głąb Zagórza. Gdzieee tam... Kogo "z góry" to obchodzi... Lepiej dodatkowo zakorkowywać drogi, kupując i pchając do centrum coraz to nowe autobusy!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.