Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Good Idea: Energia

W oparciu o ideę, która kryje się za tym słowem, firma Grupa Eskadra zamierza budować strategię marketingową w dziedzinie atrakcyjności gospodarczej, inwestycyjnej oraz turystycznej Województwa Śląskiego. „Śląsk to zadowoleni i energiczni ludzie, bogate życie kulturalne oraz gospodarka, która kojarzy się ze stylem życia oraz przedsiębiorczością, zwłaszcza w small biznesie.



Jesteśmy energetycznym kręgosłupem Europy, czego potwierdzeniem jest Śląsk widziany z kosmosu. To jarząca się wstęga, a nie czarna dziura” – tak "Mateusz Zmyślony" z Grupy Eskadra przedstawiał ideę wykorzystania skojarzeń związanych z energią w promocji regionu. Na dowód prawdziwości swych ostatnich słów przedstawił nocne zdjęcie satelitarne Europy z kosmosu, na którym widoczny był pas światła, ciągnący się od południowej Anglii przez kraje Beneluxu i Niemcy po województwo śląskie.



Zdaniem twórców projektu strategii słowo „energia” najlepiej przystaje do wizerunku regionu. To nie tylko wytwarzany tutaj prąd, ale także mieszkańcy - zadowoleni i energiczni, którzy kipią pomysłami. Region także promieniuje energią duchową, która wynika z żywego dziedzictwa kultury. Najlepszym przykładem tego jest Jasna Góra. „Nie jesteśmy Bahrajnem lub Dubajem. Musimy mieć swoją markę, gdyż takie regiony najlepiej sobie radzą. Najczęściej tworzy ją wykształcenie mieszkańców oraz sposób spędzania wolnego czasu” - argumentował Zmyślony.



Taki scenariusz promocji, służący przyciągnięciu inwestorów do regionu kojarzonego z górnictwem, zastosowano z powodzeniem w Zagłębiu Ruhry oraz Lille. Naszym niewykorzystanym atutem w promocji gospodarczej jest etos pracy, duch przedsiębiorczości oraz wręcz przysłowiowe zamiłowanie do porządku. Jest to najlepsza zachęta dla inwestorów. W opinii autorów strategii najtrudniejsze będzie dotarcie z tym przekazem do jak najszerszych grup odbiorców w Polsce i na świecie, a także przekonanie do niej mieszkańców regionu. Naszym problemem jest bowiem często niewiara w swoje możliwości.



Śląsk dysponuje licznymi atutami, które nie w pełni są wykorzystywane w promocji turystycznej. Należą do nich, oprócz Beskidu Śląskiego i Jury Krakowsko-Częstochowskiej, m.in.: szlaki zabytków techniki, architektury drewnianej i miejsca pielgrzymkowe. Mankamentem jest stosunkowo słabo rozwinięta baza hotelowa. Przekaz o wyjątkowo atrakcyjnych walorach turystycznych regionu powinien być adresowany do poszczególnych grup docelowych, jak np. turystów zainteresowanych wypoczynkiem weekendowym, zabytkami kultury miejskiej, wypoczynkiem agroturystycznym itp.


źródło: www.silesia-region.pl





Autor: Piotr Dudała | 21/02/2007
Komentarze
#1 | Wiktor dnia 23.02.2007 00:15
Obawiam się, że cała energia zatrzyma się na Śląsku, a dla Zagłębia jej całkowicie zabraknie. Przykładów można podać aż nadto. Pieniądze omijają Zagłębie, a ida na Śląsk. Jak ma to być jej region, muszą trafiać tez i do nas.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney