Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Tramwaje potrzebują milionów

Ponad 200 mln zł w ciągu trzech lat KZK GOP i śląskie gminy powinny zainwestować w infrastrukturę tramwajową - wynika z raportu sporządzonego przez firmę doradczą. - W przeciwnym razie ta sieć zacznie się rozrywać - uważa Jan Friedberg, dyrektor Ernst&Young, która na zlecenie KZK GOP opracowała diagnozę stanu oraz plan rozwoju transportu zbiorowego w naszym regionie.





200 mln zł potrzeba tylko na "program ratunkowy" dla 35 km najważniejszych odcinków. Modernizacja powinna być kontynuowana w kolejnych latach, nawet do 2025 roku. W tym czasie będzie trzeba rozbudować ją o 80 km torowisk (koszt to nawet 250 mln zł). Kolejne 3,5 mld w ciągu 25 lat trzeba przeznaczyć na wymianę taboru autobusowego i tramwajowego.



Śląska sieć transportu powinna być rozbudowana również o "inteligentny" system kierowania ruchem. - Gdyby zielone światło na 200 skrzyżowaniach i najważniejszych arteriach miał transport publiczny, jazda mogłaby być szybsza o ponad 20 proc., a korki znacznie zredukowane - zapewnia Friedberg.



Autorzy raportu zalecają również wprowadzenie elektronicznego biletu, który mógłby również obowiązywać w pociągach. Prace nad wprowadzeniem karty usług publicznych już trwają. - Ale zacznie funkcjonować nie wcześniej niż za dwa lata - zastrzega przewodniczący KZK GOP Roman Urbańczyk.



Choć KZK GOP i spółka Tramwaje Śląskie starają się o unijne dotacje na poprawę stanu infrastruktury transportowej, to inwestycje nie będą możliwe, jeżeli 23 gminy tworzące KZK GOP nie zaczną łożyć więcej pieniędzy. Póki co, dają kilka razy mniej niż największe polskie miasta. - Będziemy realizować ten plan w takim tempie, na jakie pozwolą realia, ale wdrażanie najważniejszych elementów rozpoczniemy jak najszybciej - zapewnia Urbańczyk.



Według autorów analizy, infrastrukturą transportową powinien zarządzać utworzony niedawno Górnośląski Związek Metropolitalny.


źródło: DZ





Autor: Piotr Dudała | 02/11/2007
Komentarze
#1 | @ dnia 22.11.2007 08:05
Będze jeszcze gorzej i nie pomogą dotacje unijne jak prezes sosnowieckiego pkm będzie kupował autka służbowe do prywaty i tak nietrafne decyzje jak w zajezdni BĘDZIN,której już nie ma. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#2 | @ dnia 22.11.2007 08:00
to nie wina autobusu urbino tylkoczęstotliwości jazdy.
#3 | danek dnia 09.11.2007 22:11
powinno pomyslec sie wczesniej o dotacji z unii i modernizacji taboru a nie na ostatni moment kiedy wszystko sie psuje...to tylko w Polsce tak jest
#4 | PS dnia 05.11.2007 12:32
Tak ciasne autobusy najlepiej się nadają na trasy np. do Błędowa, a nie na tak popularne linie, jak 801, czy 807!!! Jest przecież coś takiego, jak autobus przegubowy!
#5 | Zagłębiak dnia 05.11.2007 12:29
Dziwnym trafem giną wszystkie komentarze i opinie dotyczące nowych, "komfortowych" autobusów Solaris Urbino III.
W jednym z nich "Pasażer" wcześniej napisał o tym, jak w nich duszno i ciasno. Ja dziś musiałem o 9:00 dostać się ze Środuli do Katowic autobusem linii 801: uwierzcie mi: TO DROGA PRZEZ MĘKĘ!!! Przez pół godziny stałem ściśnięty jak sardynka na jednej nodze z nosem przybitym do szyby! Do tego duszno jak w saunie. Naprawdę chyba lepiej stać w korkach we własnym samochodzie!
#6 | Admin dnia 03.11.2007 22:25
Tylko przez przypadek. Przepraszam. Jesteśmy zarzuceni spamem!
#7 | Pasażer dnia 03.11.2007 22:18
Tak właśnie się u nas dzieje: widzę, że nie tylko wnioski i petycje do KZK-GOP trafiają do kosza; nawet komentarze dotyczące naszej "wspaniałej" komunikacji miejskiej są usuwane... Doskonałe podejście do pasażerów, którzy po prostu chcą w normalnych warunkach dojechać do pracy.
#8 | Karol dnia 03.11.2007 18:42
Brak koncepcji rozwoju komunikacji publicznej jest aż nadto widoczny.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney