Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Każdy z nas może być turystą we własnym mieście

W serwisie sosnowiec.info.pl toczy się dyskusja dotycząca nowej strategii promocyjnej miasta Sosnowca. Tytuł artykułu red. Janusza Lewandy jest znamienny "Było tęczowe, będzie targowe". Chciałbym, żeby nasz serwis również włączył się do tej dyskusji, tym bardziej że swego czasu w poważnym stopniu przyczyniłem się do "upadku tęczowego miasta". Oczywiście, cieszę się z tego kierunku rozwoju miasta. Tyrystyka to przyszłość, jest to wciąż bardzo rozwojowy dział gospodarki.



Sądzę, że Targi Silesia-Expo to wielka szansa dla Sosnowca i całego Zagłębia. Na pewno w wielu wymiarach. Jest też ten wymiar turysty biznesowego, targowego. Uważam jednak, że to nie wyczerpuje grupy docelowej tej strategii. Turystą może być każdy, a szczególności są nimi mieszkańcy miasta. Postaram się to wytłumaczyć.


Na początek mała dygresja. W lutym 2005r. wraz z grupą inicjatywną budowy Stadionu Zagłębia spotkałem się z Prezydentem Górskim, któremu złożylismy petycje w tej sprawie. Na koniec spotkania Prezydent zwrócił się do mnie i powiedział: Panie Piotrze, Sosnowiec nigdy nie będzie miastem turystycznym. Okazuje się, że nie minęły 3 lata i strategię promocyjną miasta buduje się... na turystyce. Co prawda na razie chodzi o turystę biznesowego, targowego, ale to też jest turysta.


Turystą może być i nawet powiniem być w pewnym sensie każdy mieszkaniec naszego miasta. Okazuje się, że na zachodzie najwięcej właśnie jest takich turystów. To oni głównie chodzą do muzeów, na zawody sportowe, na koncerty i wystawy, oni odwiedzają puby, restauracje, zwiedzają zabytki, podziwiają pomniki przyrody, uprawiają różnego rodzaju dyscypliny sportowe, uczestniczą w imprezach rekreacyjnych. Do do nich właśnie powinna adresowana być oferta turystyczna miasta. Są potencjalnie największym rynkiem usług turystycznych. Trzeba to tylko zauważyć. Mieszkańcy Sosnowca mogą, a nawet powinni wypoczywać również w swoim własnym mieście.


Piotr Dudała




Autor: Piotr Dudała | 11/12/2007
Komentarze
#1 | BEP dnia 17.12.2007 06:54
@prezydenckie brednie:Wizerunek miasta budują mieszkańcy-proponuje wypisać na tramwajach,autobusach,obwiesić w mieście i gdzie się da!
#2 | Winkiel dnia 17.12.2007 05:56
nepo co? hotele owszem, zacznijmy je budować
#3 | prezydenckie brednie dnia 15.12.2007 18:09
Pana Górskiego cechuje socjalistyczny nepotyzm. Wymyśli coś i chce narzucać swoją wizję mieszkańcom. Najpierw tęcza, teraz turystyka biznesowa... A ileż my mamy hoteli??? Będziemy tych turystów trzymać w pasażu pod d worcem PKP. Górski kompletnie nie liczy się z realiami, ani z mieszkańcami.
Biznesowa turystyka... A z kim my mamy partnerstwo? Z małymi mieścinami gdzieś w Rumunii, czy we Francji - nawet nie wiemy gdzie one są.
Gdzie tu mamy lotnisko?
A co pokażemy biznesmenom, przy ogromnym niedorozwoju i niedoinwestowaniu kultury? Kiepurki w klubie kiepury? Mamy jakąś salę koncertową?
Wizerunek miasta budują mieszkańcy, a nie jakiś oligarcha. Trzeba szukać szansy w małym biznesie i kilka gałęzi wspierać.
#4 | Piotr Dudała dnia 13.12.2007 22:03
Małe przypomnienie z serwisu sosnowiec.info
Maj 2004r.

Sosnowiec pod barwami Zagłębia?!
Zaskakujące są rezultaty ankiety, w której zadaliśmy pytanie: Jakie barwy powinny być wizytówką miasta? Okazało się, że zdecydowanie najwięcej zwolenników mają czerwono-zielono-białe - barwy Zagłębia r11; aż 69.29% (264 głosów). Wciąż sporą popularnością cieszą się barwy rtęczower1; - promowane na stronie głównej UM - 21.26% (81 głosów). Barwy rczerwoner1; - symbol czasów Gierka popiera już tylko 5.77% internautów (22 głosy). Czyżby ankieta ta wskazywała na koniec rtęczowego miastar1;?
#5 | Rafał dnia 13.12.2007 20:18
Kolory Zagłębia Sosnowiec symbolem miasta! - ciekawa koncepcja!
#6 | Stanisław Czekalski dnia 13.12.2007 19:47
Z niemałym zainteresowaniem śledzę obecne działania w naszym mieście na temat turystyki, promocji oraz działalności merketingowej w tych dziedzinach. Pojęcie TURYSTYKA w dzisiejszym rozumieniu to obszar tak rozległy i dotyczący większości mieszkańców naszego globu, że jak mówi jedna z wielu definicji tegu hasła nie ma dziś na świecie miejsc których nie można by dopasować do tego terminu. Jak zapewne wiedzą specjaliści od marketingu, jest to tylko kwestią przygotowania odpowiedniej kampanii propagandowej i reklamy. Nie inaczej jest z NASZYM MIASTEM. Należy odpowiednio wyselekcjonować te elementy któte wyróżniają nas od innych i odpowiednio je artykułować. Tylko u nas wygląda to tak. Wyróżniono JANA KIEPURĘ, postawiono POMNIK (CHWAŁA KOMITETOWI) - niemego śpiewaka - (przepraszam za określenie). Przecież jego wizytówką był ŚPIEW rozpoznawalny w wielu zakątkach świata. Każdy, kto przechodzi, wysiada z pociągu, autobusu czy też siedzi w okolicznych kawiarniach, ten GŁOS powinien słyszeć. Tym bardziej, że MISTRZ w takiej pozie jest odtworzony. Podobnie rzecz ma się ze SZPILMANEM. Jego piosenki powinny być słszane w okolicy miejsca jego urodzenia. Reklama najbardziej działa na zmysły, a po oczach to właśnie zmysły słuchu i smaku zapisują fakty w naszej pamięci. Te jakże charakterystyczne z Sosnowcem postaci, oraz inne atrakcyjne miejsca w NASZYM GRODZIE należy odpowiednio zaprezentować. Informacja Turystyczna to w dzisiejszym świecie rzecz ogólnodostępna. Tylko nie w Sosnowcu. Ostatnio na jednym z portali dzieliłem się ze swiomi przemyśleniami w tym temacie przy okazji otwarcia w centrum Katowic placówki IT, sugerując utworzenie takiego miejsca, o które dopominam się (również pisemnie) od wielu lat. To właśnie w takich miejscach (również w miastach targowych, do czego obecnie pretenduje SOSNOWIEC) powinny być infomacje o NASZYCH walorach. Znawcy tematu zapewne wiedzą, że tych jest więcej, również te które wymieniają choćby wyżej wpisani.
#7 | @wici dnia 13.12.2007 14:22
wypaczonej tożsamości
#8 | wici dnia 13.12.2007 09:17
do@Bezema - i część naszej Tożsamości, czy chcemy czy nie!
#9 | anonim dnia 12.12.2007 22:14
Kiepura, Szpilman, Pawelec, Jarosz-Korczyński, Cygan, Mizerski, itd!
#10 | Bezema dnia 12.12.2007 21:40
Nie można budować wizerunku tak dużego miasta w oparciu tylko o jedną osobę. To absurd. Ale można już o kilka sławnych osób, najlepiej kilkanaście z różnych dziedzin życia. Rok ma 365 dni więc możliwości jest wiele. Nie wiedzę natomiast przeszkód, żeby ludzi z różnych stron kraju zaglądali np. do Sosnowca na grób Edwarda Gierka. Jest to postać, choć dla wielu kontrowersyjna, to przecież część historii naszego kraju, a ją należy szanować, bo to też nasza historia, nas samych albo naszych rodziców.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.



Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney