Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Urzędnicy myślą o wydłużeniu całej trasy DTŚ

W tegorocznym budżecie województwa 225 mln zł zaplanowano na inwestycje w śląskie drogi. W poniedziałek sejmik będzie głosował uchwałę budżetową. Władze województwa myślą również o wydłużeniu DTŚ w kierunku Dąbrowy Górniczej.




Na początku miesiąca poprzedni zarząd województwa przyjął plan rozdysponowania tych pieniędzy. Lista konkretnych zadań liczy 155 punktów. - Połowa to inwestycje w drogi. Reszta zadań to mniejsze rzeczy, choćby budowa chodników w ciągu dróg wojewódzkich -informuje Jacek Stumpf, dyrektor wydziału komunikacji i transportu Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Mieszkańcy Pszczyny mogą spodziewać się rozpoczęcia budowy przejścia pod torami kolejowymi biegnącymi wzdłuż drogi do Bielska-Białej. Na pewno nie da jej się skończyć w tym roku, bo pracownicy Zarządu Dróg Wojewódzkich, który ma nadzorować wojewódzkie inwestycje, czekają jeszcze na decyzję lokalizacyjną.



Urząd Marszałkowski dorzuci się również do projektowania dodatkowego łącznika Drogowej Trasy Średnicowej ze Świętochłowicami. W czerwcu mają zakończyć się prace na odcinku tej trasy w okolicach Rudy Śląskiej. Po rozstrzygnięciu kolejnego przetargu, prace ruszą dalej, w stronę Zabrza i Gliwic. Władze naszego województwa myślą również o wydłużeniu DTŚ w drugą stronę, aż do Dąbrowy Górniczej. Według wstępnych założeń wiodłaby ona przez Mysłowice, gdzie wybudowano by również drugą nitką łączącą DTŚ z autostradą A4, Sosnowiec i okolice Będzina aż do Dąbrowy. W ocenie Stumpfa przynajmniej dwa lata potrwają prace przygotowawcze i projektowanie przebiegu tej trasy. Nie wiadomo również, w jaki sposób będzie finansowana jej budowa.



Z przyjętego planu najbardziej powinni cieszyć się mieszkańcy Podbeskidzia. Nowej nawierzchni doczekają się korzystający z dwujezdniowej drogi wojewódzkiej (DW) 941 pomiędzy Skoczowem a Ustroniem. Rozpocznie się również pierwszy etap remontu drogi przez z Wisły-Głębce do Kubalonki. W kolejnych latach będzie on kontynuowany do samej Istebnej. Zakończy się też przebudowa ronda w Wiśle. W Urzędzie Marszałkowskim liczą, że w końcu rozpocznie się budowa tzw. północnego obejścia Żywca w ciągu DW 946. - Planujemy to od dawna, ale do tej pory nie udało się uzyskać pozwolenia na budowę - wyjaśnia Stumpf.



To będzie jedyna wojewódzka inwestycja w budowę nowej, a nie remont już istniejącej drogi. Sieć wojewódzkich dróg jest u nas bardzo gęsta. Jesteśmy jednym z najlepiej skomunikowanych regionów w Polsce. Problemem jest stan samochodowych traktów. Wiele z nich wybudowano kilkadziesiąt lat temu. - Sieć dróg mamy bogatą, ale konieczne są remonty - potwierdza Stumpf. - Każdy duży remont kosztuje kilkanaście milionów złotych. Z punktu widzenie kierowcy droga jak była, tak jest. Nowy odcinek przecież nie powstaje, ale wyremontowany posłuży kolejne 30 lat. Wszystkim się wydaje, że z drogami jest jak z Giewontem. Że jak jest, to będzie na wieki.



W kolejnych latach drogi będą budowane głownie w pobliżu łączników z autostradami. - W planach jest również budowa w ciągu DW 935 obwodnicy Pszczyny i wybudowanie obwodnicy Sośnicowic (DW 408). Dobiega końca przygotowanie dokumentacji dla obwodnicy Pawłowic (DW 933), a władze Jastrzębia inwestują w Drogę Krajową (DK) 81, która zapewni komunikację z autostradą A1 - wylicza Stumpf. Do końca 2009 roku obwodnicy swojego miasta doczekają się również mieszkańcy Lublińca. To inwestycja finansowana bezpośrednio z budżetu państwa.



Krzysztof P. Bąk - POLSKA Dziennik Zachodni




Autor: Piotr Dudała | 22/01/2008
Komentarze
#1 | rider dnia 24.01.2008 13:47
no, nasze drogi służą jakieś 2-3 lata, po czym stają się dziurawe, trzeba je łatać i łatać i w końcu - po jakichś 6 latach najlepiej wymienić całkowicie nawierzchnię :-P
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.



Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney