Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Przystanek do poprawki

Ulica Grota-Roweckiego w Sosnowcu-Pogoni należy do najbardziej zatłoczonych i jednocześnie najbardziej niebezpiecznych w mieście. Obecnie trwają prace przy budowie położonego przy niej nowego gmachu Wydziału Neofilologicznego Uniwersytetu Śląskiego. Zakończą się one w marcu 2008 r. (według planów). Od nowego roku akademickiego będzie w nim studiować 3 tysiące studentów.



Większość z nich na uczelnię będzie musiało czymś dojechać - oby jak najwięcej komunikacją publiczną!. Miejsce to powinno więc być jednym z najlepiej skomunikowanych w mieście. Żeby tak było, warto pomyśleć o tym już teraz.



Uważam, że bardzo by się przydał w tym miejscu nowy przystanek autobusowy w bezpośrednim sąsiedztwie uczelni, na którym zatrzymywałby się wszystkie przejeżdżające ul. Grota Roweckiego autobusy, w tym pospieszny 807. Oznaczałoby to, że część autobusów zatrzymujących się na obecnym przystanku Pogoń-Orla nie zatrzymywałaby się już tam dłużej. To jest wariant najdalej idący. Na tym nowym przstanku powinny zatrzymywać się autobusy linii 91, 150, 622, 723 i 926 (kursuje w niedzielę i święta). Autobusy te przejeżdzają przez CWK w ogóle nie zatrzymują się w tym rejonie. Zatrzymują się one dopiero na przystanku w rejonie skrzyżownia ul. Grota Roweckiego i Mireckiego. Przystanek ten ułatwiłby wielu ludziom, w tym ludziom starszym oraz uczniom i studentom łatwiejszy akces do centrum miasta z Pogoni i z centrum do tej części Pogoni oraz dojazd z Czeladzi, Wojkowic czy Bytomia. Być może warto pomyśleć by autobus linii 91 ponownie zatrzymywał się przy kościele św. Tomasza. Wielu ludzi dojeżdża nim z tego rejonu do Przychodni Zdrowia w Milowicach.



Ponadto uważam, że należałoby przywrócić zatrzymywanie się autobusów na przystanku przy ul. Orlej-basen, jadących z centrum Sosnowca. Zatrzymują się one dopiero przy Kościele Św. Tomasza, a potem na przystanku przy ul. Orlej po przeciwległej stronie ulicy. Dotyczy to autobusów linii 26, 35, 35 bis, 88 i 100. Na początek choćby na żądanie.



Piotr Dudała


tekst został opublikowany w serwisie sosnowiecfakty.pl 10 marca, 26 października oraz 29 grudnia 2007r.




Autor: Piotr Dudała | 16/02/2008
Komentarze
#1 | MIKI dnia 21.02.2008 11:22
Tak, takie są wymogi !!! i tak musi być !!!
#2 | anonim dnia 21.02.2008 04:04
PRZYSTANKI AUTOBUSOWE NALEŻY LOKALIZOWAĆ W MIEJSCACH KONCENTRACJI RUCHU PIESZEGO, W SPOSÓB UŁATWIAJĄCY SZYBKIE I BEZPIECZNE DOTARCIE PASAŻERA DO AUTOBUSU
#3 | anonim dnia 20.02.2008 19:15
TRANSPORT AUTOBUSOWY

1. Studium nie definiuje autobusowej sieci komunikacji miejskiej, podmiejskiej, regionalnej i dalekobieżnej ani lokalizacji przystanków i pętli znajdujących się poza terenami dworców miejskich.
2. Linie komunikacji autobusowej należy prowadzić ulicami układu podstawowego, a linie komunikacji miejskiej, także po przystosowanych do tego torowiskach tramwajowych. Dopuszcza się prowadzenie linii autobusowych ulicami lokalnymi ze wskazaniem na tabor typu mini - busy. Nie wyklucza się wydzielania pasów autobusowych dla prowadzenia dwukierunkowej komunikacji autobusowej w ulicach jednokierunkowych.
3. W strefach ruchu uspokojonego przebieg tras i lokalizacje przystanków powinny być określone w specjalnym projekcie strefy.
4. PRZYSTANKI AUTOBUSOWE NALEŻY LOKALIZOWAĆ W MIEJSCACH KONCENTRACJI RUCHU PIESZEGO, W SPOSÓB UŁATWIAJĄCY SZYBKIE I BEZPIECZNE DOTARCIE PASAŻERA DO AUTOBUSU. O ile nie wyznacza się specjalnego pasa ruchu dla autobusów, na ulicach głównych, głównych ruchu przyspieszonego i ekspresowych, przystanki mogą znajdować się wyłącznie w zatokach. Na ulicach zbiorczych poza strefami ruchu uspokojonego, zatoki są zalecane. Zaleca się umieszczanie przystanków w zatokach rotwartychr1;, bezpośrednio za skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Na jezdniach głównych ulic ekspresowych, przy zatokach autobusowych wymagane są pasy włączenia i wyłączenia. Powyższe zaleca się także dla ulic głównych ruchu przyspieszonego. Określenie potrzeby realizacji zatok należy traktować indywidualnie, z wykorzystaniem udziału społecznego grup zainteresowanych. Zalecenia dotyczące zatok nie dotyczą ulic, na których zostały wydzielone specjalne pasy dla autobusów.
5. W każdym planie miejscowym i w opracowaniach realizacyjnych, na terenach obsługiwanych komunikacją autobusową, na końcowych odcinkach tras należy przewidywać wyznaczenie terenów pod pętle lub inny układ jezdni do zawracania autobusów.
#4 | Zdzichu dnia 20.02.2008 10:09
Zgadzam się z przedmówcą. Studenci mają tam pod nosem przystanek na Orlej i choćby autobusy nr 40 i 154. A jeśli komuś mało, to do przystanków i dworca w centrum z ul. Grota-Roweckiego aż tak daleko nie jest (sam tak codziennie zapierniczam na 808 czy 811). Poza tym - nieopodal, na Mariackiej, jest przystanek tramwajowy...
Dodam, że np. w takich Katowicach studenci UŚ też muszą przejść całkiem spory kawałek, aby dostać się na ul. Piotra Skargi albo pod dworzec PKP. I nikt tam nie myśli o skierowaniu stada autobusów pod same drzwi uczelni na Bankowej...
#5 | Mietek Fog dnia 19.02.2008 19:28
Wole juz z katowic jezdzic "D" przynajmniej w 15 min jestem w Sosnowcu. Nie ma sensu budowac nowego przystanku skoro ten przy ul Grota roweckiego zlokalizowany jest jakies 200-300 metrow od uczelni. Drugi przystanek jakies 400 metrow.
Ja tu widze zwyczajnie interes Pana Dudaly. Panie Piotrze jak Pan dalej bedzie sie tak "zapuszczal" to wkrotce dobije pan do 130 kg wagi. Jak sadze ma Pan juz poczatki choroby wiecowej. Trzeba sie troche poruszac i ograniczyc wieczorne posilki przed komputerem. Jest Pan mlody i powinien sie Pan zyciem cieszyc jak najdluzej.
#6 | @swim dnia 17.02.2008 20:58
no widzisz, przy okazji przystanków masz okazję dorzucić też swoje dwa grosze
#7 | MIKI @swim dnia 17.02.2008 20:56
Dlaczego nigdzie nie interweniujesz -uzasadniając swoja słuszność.
#8 | swim dnia 17.02.2008 17:52
nic nowego na tym portalu, cały czas przystanek i przystanek, co do przystanku basen orla to basenu nie ma nasi włodarze zamknęli do końca roku tylko nie wiadomo którego chyba na EURO2012 otworzą
#9 | MIKI dnia 17.02.2008 14:30
Anonimie , jak po warszawsku, to po warszawsku ,,tu się nie ma co pieścić, tutaj nowe
rozwiązanie przystanku musi się zmieścićr1;
Nie radzę porównywać Sosnowca do Warszawy. Tam rzeczywiście występuje duża częstotliwość zmian drogowych i komunikacyjnych w tym lokalizacji przystanków.
W Warszawie nawet działa Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych a przede
wszystkim prowadzone są konsultacje z lokalnym społeczeństwem. Mieszkańcy nie są dezinformowani tylko informowani. U nas działa to pierwsze.
Informacja również dotyczy najwygodniejszego sposobu podróżowania, gdzie można parkować r11; za darmo, po zaparkowaniu jechać dalej do miasta komunikacją miejską.
Pomijam sprawę biletów. W interesie społecznym leży, jak najszybsze przynajmniej w opisanym wyżej zakresie rozwiązanie problemu. Może ktoś znajdzie się z refleksem !!!!!

#10 | anonim dnia 17.02.2008 13:43
Ludzie, opamiętajcie się, nie dajcie się zwodzić tezom z artykułu.Po pierwsze, przystanek z Katowic jest tuż obok, bo tuż za skrzyżowaniem ulicy Roweckiego z Orlą.Po drugie, przystanek do Katowic jest po drugiej stronie ulicy, naprzeciwko wspomnianego wcześniej przystanku. Oba przystanki dzieli od obiektu około 50, no może 75 metrów. Dla kogo to jest daleko? A może wystarczy zmienić organizację i na przystanku, o którym było na wstępie, zatrzymywałby się np 807? A może wystarczy nieznacznie przebudować przystanek, po prostu go wydłużyć, by w jednej sekcji zatrzymywały się autobusy z Katowic, w drugiej z centrum miasta? Czyżby to miałby być problem? W stolicy takie rozwiązanie jest na porządku dziennym, i ludzie jakoś sie nie mylą. Czyżby mieszkańcy mojego miasta mieli być mniej inteligentni i nie potrafili się dostosować, co? Bzdura! Czyżby za tym, by tam postawić kolejne przystanki (niebawem 807, przy zachowaniu tendencji będzie można wyprzedzić pieszo )przemawiała prywata? Może komuś się nie chce chodzi? Większym problemem jest przepustowość przejść dla pieszych, bo tam, jak przyszły student nie wtargnie na jezdnię, to nie ma co liczyć na łaskawość kierowców. Nie przejdzie.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.



Przenajświętsze Oblicze

Znajdź nas na Facebooku

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney