Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Czy pojedziemy prywatnym pociągiem

Dziś i jutro po województwie śląskim kursować będzie - jak zapowiadają organizatorzy przejazdu - "pierwszy prywatny pociąg pasażerski", który poruszał się będzie w dużej części po prywatnych torach. Prywatnych, czyli tych, które pozostają poza zarządem PKP. DZ o takich planach napisał jako pierwszy.



Przejazd organizuje firma PCC Rail Szczakowa z Jaworzna i jej spółka-córka, czyli Kolej Nadwiślańska. Kolej Nadwiślańska chce zaprezentować możliwości przewożenia pasażerów w naszym województwie niezależnie od PKP. Innymi słowy chce wkrótce zacząć konkurować z państwowym przewoźnikiem na tym rynku. Jej atutem jest możliwość wykorzystywania linii należących do piaskowni, czy kopalń. Ale są i poważne problemy - na przykład brak infrastruktury dla odprawy pasażerów na niektórych trasach. Dzisiaj pociąg pokazowy przejedzie na trasie Katowice - Ruda Kochłowice - Brzęczkowice - Sosnowiec - Jęzor - Mysłowice - Katowice. Jutro specjalny skład pokona trasę Katowice - Tychy - Pszczyna - Chybie - Pawłowice - KWK Borynia - Rybnik - Gliwice - Katowice.


Gdyby Kolej Nadwiślańska przystąpiła do przetargów organizowanych przez śląski samorząd, jest szansa, że niektóre trasy obsługiwać mogłaby już w tym roku (po torach należących do PKP). Prezesi spółki zapowiadają jednak, że i bez dotacji postarają się o uruchomienie kursów po prywatnych liniach.


Źródło : "Dziennik Zachodni"



Autor: Arkadiusz Chęciński | 19/02/2006
Komentarze
#1 | RedSnapper dnia 21.02.2006 19:43
Zgadzam sie z p.Piotrem. Niestety tymi torami szybciej sie nie da jechac niz 30km. Druga sprawa wysiadajac na stacji Sosnowiec-Jezor wysiadziemy na peronie gdzie: przejscie podziemne prowadzi do lasu, przez ktory trzeba przejsc i wychodzi sie w Jaworznie, wzglednie Dlugoszynie. Jezeli chcesz wyladowac w sosnowcu muszisz przejsc przez chyba 3 toey, zejsc po zardzewialych schodkach na dol i tu masz piekny widok rozwalajacych sie budynkow. Potem tylko ok 15 min spacer i jestes na petli autobusowej lini 150 (o ile wiesz jak dojsc bo trzeba znow isc przez lasek). bus lini 150 jezdzi co ok 30 min do centrum sosnowca i dalej w kierunku ul gospodarczej. wydaje mi sie ze lepiej zaplacic pkp za tory i jezdzic przez uczeszczane szlaki.Pozdry
#2 | milo dnia 21.02.2006 07:08
Super nareszcie
#3 | Piotr dnia 21.02.2006 04:14
Arku zgadzam się że od czegoś trzeba zacząć ale ten początek nie jest do końca przemyslany szczególnie jesli dodamy faktycznie jeszcze infrastrukturę która praktycznie nie istnieje bo na peron w Jęzorze trzeba się przedzierać polnymi ścieżkami.
#4 | Santino dnia 21.02.2006 00:14
Są tylko dwa intratne interesy kolejowe na śląsku.Szybka kolej Sosnowiec-Katowice-Tychy i Katowice-chorzów-Bytom.Niestety oba w zasiegu PKP.I nie ma szans na ich pośpieszną realizacje.A tak do jęzora dojechać...ciężko
#5 | Agnieszka Rusak dnia 20.02.2006 20:22
Konkurencja dla PKP jeśli to w ogóle możliwe to dobry znak, podniesienie jakości powinno być priorytetem, a tymczasem u nas pociągi, jak za króla ćwieczka. Ale słyszałam, że na trasie Katowice - Zawiercie będzie jeździł super nowoczesny pociąg - może nawet na stacji Sosnowiec Główny się zatrzyma? ;-)
#6 | Arek Chęciński dnia 20.02.2006 19:46
Piotr słuchaj od czegoś musimy zacząć. Zwłaszcza, że PKP podkłada kłody pod nogi a właściwie koła konkurencji. Bardziej niż stan torów martwi mnie stan infrastruktury. Pozdrawiam
#7 | Jacek dnia 20.02.2006 16:36
Nareszcie jakas konkurencja, choc daleko aby taki moloch jak PKP musial liczyc sie zinnymi. A wtedy zysaklibysmy tylko my, pasazerowie. Teraz z a duze pieniadze jezdzimy obskurnymi, brudnymi, opoznieonymi i niebezpiecznymi pociagami. Sektor powinien byc sprywatyzowany!!
#8 | Piotr dnia 20.02.2006 14:25
Jak już pisałem wcześniej na torach tzw. piaskowych i kopalnianych (prywatnych) jazda przy prędkości 30 km/h wymagać może zapięcia pasami aby bezpiecznie przetrwac podróż!! Takie są realia które znam z praktyki.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.



Przenajświętsze Oblicze

Znajdź nas na Facebooku

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney