Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Pociągi z Chin przyjadą do Euroterminalu w Sławkowie

Pierwszy skład z Kraju Środka pojawi się w maju. Klientów skusić ma m.in. czas transportu – o połowę krótszy niż drogą morską. Połączenie kolejowe Szanghaju z polskim Euroterminalem uruchomi firma Railog – spółka należąca do grupy Schenker, jednego z największych w Europie dostawców usług transportowo-logistycznych.





Oferta skierowana jest głównie do dużych firm z zachodniej Polski, Niemiec i Czech. Docelowo pociąg ma kursować regularnie – tak, by mogli z niego korzystać również klienci detaliczni. Planowane jest również uruchomienie połączenia z innymi chińskimi miastami – m.in. Pekinem i Kantonem. Kolejowy transport towarów z Chin jest dwukrotnie krótszy niż drogą morską – za to sporo droższy.



Jak wyjaśnia Mariola Legierska z Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa (do niej należy terminal), docelowo pociągiem z Chin przyjeżdżać może od dwóch do czterech tysięcy kontenerów miesięcznie. To sporo, biorąc pod uwagę, że dziś możliwości przeładunkowe Sławkowa wynoszą ok. 35 tys. kontenerów rocznie. Do końca roku, po zakończeniu wartej ok. 100 mln zł rozbudowy, mają się zwiększyć do ok. 100 tys. W 2007 roku Sławków obsłużył ok. 23 tys. sztuk kontenerów. To dziesięciokrotnie więcej niż w roku 2006.



Znaczenie Euroterminalu w obsłudze towarów transportowanych z Azji ma z roku na rok wzrastać. To na jego terenie szeroki tor styka się z węższym – standardowym europejskim. M.in. dlatego kontrolę nad terminalem chce przejąć PKP SA. Transakcji sprzeciwiają się pracownicy spółki, którzy wysłali list protestacyjny m.in. do premiera i ministra skarbu. Ich zdaniem przejęcie będzie szkodliwe dla spółki.



W 2007 roku CZH wypracowała 7 mln zł zysku. Zaledwie 8,6 proc. tego pochodzi z Euroterminalu, reszta – z handlu. Pracownicy boją się, że PKP po przejęciu CZH skupi się na rozwoju usług logistycznych, a zaniedba handel.



Źródło : Rzeczpospolita



Autor: Piotr Dudała | 09/04/2008
Komentarze
#1 | Xiang Mio dnia 14.04.2008 19:21
Ping Pong Peng
#2 | Ja dnia 12.04.2008 03:33
Do Tybetu jedzie pociąg, teraz też dojedzie do Sławkowa....

Czy chcemy być zasypani chińską tandetą?

Kilka miesięcy temu byłam na spotkaniu z Dali Lamą, ktory przez 2.5 godziny opowiadał ze śmiechem o swoim życiu i o wszystkim...

Nie wzywał do konfliktu, mówił o porozumieniu i zrozumieniu.

Każdy naród ma prawo do przetrwania....

Niech żyje wolny Tybet...

Ja jestem za bojkotem chińskich towarów...



#3 | anonim dnia 11.04.2008 20:16
do wykorzystania informator w języku chińskim !
/chyba 5000 sztuk o ile pamiętam ?/
#4 | Skandal dnia 10.04.2008 17:36
Szykujcie sie na blokade torowisk - precz z Chinami. Niech zyje wolny Tybet !!! i wolne soboty !!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney