Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Niepowtarzalna szansa!

Jesienią ubiegłego roku podjęto decyzję o przyznaniu pieniędzy dla Zagłębia na modernizację komunikacji miejskiej. Dofinansowanie na ten cel w kwocie 29,5 mln zł., przyznane zostało w ramach unijnego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Łącznie program kosztować będzie 71 mln zł. To gigantyczne pieniądze, które należy sensownie wykorzystać. Czy zakup 72 nowych autobusów i remont ponad 300 przystanków uzdrowi komunikację publiczną w Zagłębiu? Co jeszcze należy zrobić, żeby było była ona lepsza?



Dzięki tym pieniądzom już wykonano sygnalizację świetlną przy skrzyżowaniu ulic Hubala Dobrzańskiego i 11 Listopada oraz przy przejściu dla pieszych na ulicy księdza Blachnickiego. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej kupiło też cztery niskopodłogowe autobusy. W planach jest modernizacja 311 przystanków autobusowych - w samym Sosnowcu 171. Odnowiony ma też być sosnowiecki dworzec autobusowy przy ulicy Mościckiego oraz zbudowana pętla do zawracania przy ulicy Kleberga. Kupionych także zostanie jeszcze 68 niskopodłogowych autobusów. Nowe autobusy przeznaczone do przewozu 100 lub 135 pasażerów będą miały system głośnomówiący, który zapowiadać kolejne przystanki. Poza tym wozy będą wyposażone w przyciski umożliwiające otwieranie drzwi przez pasażerów oraz miejsce dla wózków osób niepełnosprawnych Nowością będzie system zliczania pasażerów zamontowany w drzwiach pojazdów. Posłuży on nam do monitorowania linii autobusowych i da odpowiedź na pytanie, które z linii są przeciążone, a które nie. W nowych wozach znajdzie się także tzw. czarna skrzynka, która zapisuje wszystkie manewry i to, co dzieje się w autobusie. W razie potrzeby będzie można odtworzyć te wszystkie dane. PKM ma w sumie 240 autobusów. Wozy w oddziale sosnowieckim mają średnio 13 lat, w Będzinie po 15 lat, a w Dąbrowie Górniczej są o rok młodsze. Koszt całego projektu odnowy komunikacji w Zagłębiu sięga 71 mln zł. W związku z tym modernizację wesprą także gminy. Sosnowiec wyłoży na modernizację ponad 6,5 mln zł, Będzin 581 tys. zł, a Dąbrowa Górnicza blisko 2,5 mln zł. PKM 25 mln zł.



źródło: Wiadomości Zagłębia



Autor: Piotr Dudała | 11/03/2006
Komentarze
#1 | Marta dnia 16.03.2006 17:21
Rano dostać się z Grota Roweckiego (Rudna 1) do Katowic do koszmar. W godzinach miedzy 7 a 8 kursują tylko 4 autobusy, z tym że jeden tuż przed 8. W rzeczywistości w godzinie rannego szczytu jest jeden przegłubowy (lub długi) 807 i dwa krótkie 40 i 154 przyjeżdząjące jednocześnie.
#2 | Piotr Dudała dnia 15.03.2006 16:49
Proponuję uruchomienie jeszcze jednego dodatkowego przystanka przy ul. Grota Roweckiego w Sosnowcu na wysokości IV LO im. Staszica dla autobusów linii 91, 150, 622, 723 i 926 (kursuje w niedziele i święta). Sądzę, że usprawniłby on komunikację w tym rejonie miasta. Wkrótce rozpocznie się budowa Wydziału Neofilologicznego. Będzie jak znalazł.
#3 | sosna dnia 13.03.2006 22:54
Praktycznie nie ma połeczenia autobusowego częsci Pogoni ze Starym Sosnowcem. 154 jeździ dość rzadko i nie zatrzymuje się na Mireckiego.
#4 | Netscape dnia 13.03.2006 20:40
Fatalny jest dojazd do Katowic z Pogoni. Rano jest to zwyczajny horror.
#5 | Sosnowiczanin dnia 12.03.2006 21:28
VIVA COP -- wypowiedz znana Smile fakt ze rozkłady są marne ale stan niektórych starych autobusów to porażka Sad
#6 | VIVA COP dnia 12.03.2006 20:51
Misją naszej firmy jest totalna destrukcja komunikacji miejskiej w Sosnowcu. Działalność swoją prowadzimy chytrze ale sukcesywnie. Jak dotychczas uszczęśliwiliśmy Sosnowiczan następującymi usprawnieniami (w trosce o pasażera oczywiście):
AUTOBUSY
18 - ograniczyliśmy kursowanie z 15 do nawet 60 minut; tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
26 - ograniczyliśmy kursowanie z 30 do nawet 120 minut; przeguby całkowicie zastąpiliśmy krótkimi wozami, choć próbowaliśmy nawet autosanami
28 - ograniczyliśmy kursowanie poza Kazimierz z 30 do nawet 80 minut; uparcie nie potrafimy skoordynować rozkładu z 622
34 - utrzymujemy na siłe puste przebiegi poza Kazimierz, by PKM miał trochę więcej kilometrów
35 - tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
35bis - nad tą efemerydą myślał cały sztab od wielu lat, udało się jednak wyciąć trochę kursów z 35,
40 - pamiętaliśmy, a jakże - ograniczyliśmy kursowanie z 24 do nawet 60 minut; przeguby całkowicie zastąpiliśmy krótkimi wozami
55 - rozkład rozchrzaniliśmy totalnie, by nie był taki poukładany, a i teraz może jeździć stadnie z 188
61 - wycięliśmy parę kursów
62 - psst bo się wyda, że tą (co 24 minuty codziennie) zlikwidowaliśmy całkowicie. A co nam szkodzi!
88 - ograniczyliśmy kursowanie z 30 do nawet (sic!) 4 godzin (tak, to o połączeniu Grodziec-Pogoń); przeguby już prawie całkiem znikły
90 i 91 - wycięliśmy trochę kursów (chyba już nikt przecież nie pamięta przegubów tak na jednej, jak i na drugiej z nich)
100 - ograniczyliśmy kursowanie z 30 do nawet 120 minut; przeguby już prawie całkiem znikły
106 - tu się nieźle nakombinowaliśmy (choć pewnie to jeszcze nie koniec), ale i tak z Zagórza i Środuli do KWK Wesoła dojechać się już nie sposób
116 - dzięki nam nie ma już połączenia Mydlic i Józefowa z Zagórzem i Dańdówką, teraz za to utrzymujemy na siłę puste przebiegi, by PKM miał trochę więcej kilometrów
124 - zlikwidowaliśmy całkowicie
141 - najpierw z wielką pompą uruchomiliśmy pierwszą w Sosnowcu linię dla niepełnosprawnych, a później tak schrzaniliśmy jej rozkład, by można ją było zlikwidować całkowicie w tłumaczeniu, że jeździ pusta. Ponieważ sami nigdy nie poruszaliśmy się o wózku, nie wiemy, co znaczy 2km. o własnych siłach tym "pojazdem" od Akademików do Szpitala (po autostradzie)
150 - ograniczyliśmy kursowanie z 30 do 60 minut; tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
154 - tą potraktowaliśmy szczególnie drastycznie: ograniczyliśmy kursowanie z 30 do nawet 3 godzin; przeguby całkowicie zastąpiliśmy krótkimi wozami, choć może i nyski by starczyły...
154bis - (co 35 minut) dla odmiany zlikwidowaliśmy całkowicie
160 - tu nieźle ostatnio namieszaliśmy: ograniczyliśmy kursowanie z 35-40 do 60-120 minut a z trasą to ci osobna historia
182 - próbowaliśmy zlikwidować całkowicie, ale za bardzo się Petenci burzyli i dla otarcia łez przywróciliśmy szczątkowe kursowanie tylko w dni nauki szkolnej; o zamianie przeguba na krótki jednak pamiętaliśmy. Ale i tak ją wytniemy!
188 - rozchrzaniliśmy ją do reszty: lepiej już się chyba nie dało
219 - Jedyne połączenie niektórych dzielnic Sosnowca z Jaworznem zlikwidowaliśmy całkowicie
235 - nad nią cały czas pracujemy, ale i tak ją zlikwidujemy
260 - na razie tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
299 - ograniczyliśmy kursowanie z 30 do nawet 60 minut; tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
618 - liczymy jej dni
622 - na razie trochę ograniczyliśmy kursowanie w niedziele; tam też gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy. A niech się wozi po lasach.
675 - zlikwidowaliśmy całkowicie 682 - zlikwidowaliśmy całkowicie
690 - tej to nieźle przyłożyliśmy: ograniczyliśmy kursowanie z 30 do nawet 60 minut i puściliśmy ją stadnie z 18 i 55; tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
723 - do tej zaczynamy się dopiero dobierać: narazie pokićkaliśmy totalnie jej rozkład by sobie jeździłą stadnie z wszystkim, co się da i ograniczyliśmy trochę kursowanie; tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy
800 - wycięliśmy trochę kursów; z uporem maniaka upierać się będziemy by nie uruchamiać żadnych kursów w soboty, a o przywróceniu połączenia Gospodarczej z Będzinem poprzedniczką 159 zapomnijcie wogóle!
801 - narazie zawiesiliśmy jej kursowanie w dni wolne (bedzie już ze dwa lata)
805, 818 - trochę schrzaniliśmy rozkłady, ale tak to zdaje się, że o nich zapomnieliśmy. Czyżby z linii tych korzystali jacyś nasi?
807, 808, 811, - na razie pochrzaniliśmy rozkłady, ale kiedyś jeszcze wrócimy do nich
813 - wycięliśmy trochę kursów, ostatniego przeguba zastąpiliśmy krótkim wozem. Zimą, jak będzie ciaśniej, to będzie też w nim cieplej dla pasażerów
814 - zmusiliśmy miasto Sosnowiec do płacenia za linię, która nie miała żadnego przystanku w Sosnowcu!!!
815, 825, 835 - tu coś już pochrzaniliśmy, ale na razie nie panujemy nad nimi
817 - wycięliśmy pół kursów, ale za to daliśmy przeguba zamiast krótkiego wozu. Niemożliwe? Możliwe, tylko że ta linia wcale nie służy Sosnowiczanom (no chyba że tym z lasku milowickiego)
821, 831 - no, nie narzekajcie, tego macie dużo, a że tylko jeden przystanek w mieście? Grunt, że UM płaci za przejazdy całą autostradą
888 - to prezent od nas dla was: linia tajnos-przewozos-pracownikos-kzkgoposos
900 - to miało być niby za likwidację 88 w godzinach szczytowych, tylko nam się o Pogoni zapomniało...
902, 903, 904 - a to Wasza komunikacja nocna na miarę oczekiwań. Grunt, że UM płaci za kilometry, a PKM ma i kase i przewozy pracowników. To i tak lepsze, niż w czasach, gdy miasto Sosnowiec płaciło za więcej kilometrów nocnych niż dziennych! (cicho bo się wyda)
926 - ooo, ten coś dawno nie ruszany, OK, weźmiemy go pod lupę.
928 - podobnie jak 926, ale nie ma rzeczy niemożliwych
935 - na razie tam gdzie się dało zamiast przegubów wepchnęliśmy krótkie wozy; nad resztą pomyślimy
N-84 - proszę jaki rodzynek, oststnia prawdziwa nocka w GOP-ie (prędzej czy później wytniemy jak pozostałe)
E, J, S - unia biletowa z Jaworznem? Z naszej strony NEVER

TRAMWAJE?
Bardzo proszę:
15 - zamiast co 10 minut do Zagórza (15-podwójny wagon i 35-pojedynczy na przemian) - na razie co 14 minut pojedynczy wagon
21 - zamiast co 16 minut podwójny wagon - co 20 minut pojedynczy wagon. I cieszcie się, bo jak ktoś gdzieś napisał wkrótce może być 0,5 albo nawet 0,33 wagonu!!!
24 - zamiast co 14 minut jest co 20 minut na Okrzei
26 - pamiętamy, zbierzemy się, siądziemy i coś uradzimy
27 - zamiast co 16 minut podwójny wagon - co 20 minut (jeszcze też czasami podwójny, ale w soboty już nie),
34 - to następny prezent od nas (czy ich oby nie za dużo)
I WIELE, WIELE INNYCH
#7 | fava dnia 12.03.2006 20:19
Dlaczego do Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Klimontowie nie ma bezpośredniego autobusu z Pogonii? Przecież tam leżą dzieci z całego Sosnowca!
#8 | hoop dnia 12.03.2006 17:30
Ponieważ codziennie korzystam z komunikacji, uważam, że należy na poczatek przyjrzeć się trasom autobusów, rozkładom jazdy, możliwościami przesiadek.
#9 | lop dnia 12.03.2006 17:24
Będzin jakoś nie sypnął groszem. Mam nadzieje ze jego zyski będą proporcjonalne do nakładów
#10 | Sosnowiczanin dnia 12.03.2006 15:18
Fajnie Smile czekamy na nowe autobusy bo te stare są fatalne szczególnie te co jadą linią 807 mowa oczywiscie o tych starych Sad
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney