Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Tramwaje są stare, ale prawie jak nowe

700 milionów złotych zainwestują w ciągu najbliższych lat Tramwaje Śląskie w modernizację taboru, torowisk i sieci. Większość tej kwoty pójdzie na przebudowę infrastruktury w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie i Bytomiu. Pierwszym zwiastunem zmian będzie 20 odnowionych wagonów, które w ciągu najbliższego półrocza wyjadą na tory.





Okazją do zaprezentowania inwestycyjnych planów spółki była wczorajsza konferencja zorganizowana z okazji 110-lecia elektrycznej komunikacji tramwajowej w aglomeracji. Przedstawiciele Tramwajów przyznali, iż w ostatnim czasie nie rozpieszczali pasażerów warunkami podróży. Teraz to ma się zmienić. Kluczową rolę w finansowaniu inwestycji odegrać ma 100 milionów euro rządowej dotacji, obiecanej w ramach programu "Infrastruktura i środowisko". W lipcu zgłoszony przez tramwajarzy projekt trafił na tzw. listę indykatywną Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Pieniądze mają przede wszystkim umożliwić przebudową infrastruktury w okolicach Stadionu Śląskiego. Ale prace prowadzone będą na terenie ośmiu gmin. Skorzystają Katowice, Sosnowiec, Chorzów i Bytom. Listę uzupełniają Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice i Mysłowice.



- Można się zżymać, że to zbyt mało w stosunku do potrzeb, ale w ciągu ostatnich dziesięciu lat na modernizację linii 6 i 41 wydaliśmy 260 mln złotych; w ciągu trzech i pół roku przeznaczymy na inwestycje kwotę niemal trzy razy większą. Tak duży zakres robót będzie powodował też pewne problemy. Torowiska będą wyłączane z użytku - przyznał Janusz Berkowski, prezes Tramwajów Śląskich.



Prócz przebudowy torowisk i wymiany sieci spółka chce kupić 20 nowych, niskopodłogowych tramwajów, a kolejnych 80 zmodernizować. Zwiastunem zmian ma być 20 zmodernizowanych wagonów, które w ciągu najbliższego półrocza wyjadą na tory (w ubiegłym roku lifting przeszło osiem wagonów). Cztery pierwsze są gotowe i w grudniu ruszą do "akcji" . Reszta dołączy po nowym roku. W zmodernizowanych tramwajach wymienione zostały m.in. siedzenia, podwozie i cała elektronika. Nie zmienia to jednak faktu, iż mają prawie dwadzieścia lat. Na zakup nowych tramwajarzy jednak nie stać.



- Modernizacja jednego wagonu kosztuje 750 tysięcy złotych, a taki wagon może jeździć 10-12 lat bez dodatkowych nakładów. Z kolei zakup najtańszego nowego wagonu to wydatek 2-2,5 miliona złotych - mówił prezes Berkowski. (...)





źródło: dMichał Wroński - POLSKA Dziennik Zachodni




Autor: Piotr Dudała | 22/11/2008
Komentarze
#1 | air dnia 07.04.2012 01:31
tattoo suply tattoo supplies wholesale tattoo supply Kuro sumi ink tattooing needles Machine box best tattoo power supply.
#2 | M11 dnia 25.11.2008 05:33
@bywalec
Wink
WYJĄTKOWO to nie jest dyskryminacja! WYJĄTKOWO!!!
A tak między nami mówiąc te tramwaje są strasznym badziewiem Grin , więc niema czego żałować (no może niskiej podłogi)! Więcej stoją zepsute na zajezdni, niż jeżdżą po trasie... ale cóż jak to w GOPie: kupiono to co było najtańsze Grin
#3 | bywalec dnia 24.11.2008 20:02
Dziękuję za wyjaśnienie, teraz rozumiem, czyli był jakiś logiczny powód, a wydawało, że to dyskryminacja.
#4 | M11 dnia 24.11.2008 18:48
@bywalec
Zanim napiszesz coś znowu poznaj garść faktów:
Tramwaje typu 116Nd (Citadis 100) lub jak kto woli "Karliki" zostały wyprodukowane w ilości 17 sztuk dla PKT w Katowicach (od 03r TŚ S.A.). Ich zakup był powiązany z modernizacją trasy 6/41, która miała się stać trasą szybkiego tramwaju. Wszystkie one stacjonują na Zawodziu ZKT-5.
Była to inwestycja celowa. Porównać ją można do zakupu nowych autobusów z funduszy unijnych, kursujących po regionie Zagłębia.
Pomimo, że torowiska Zagłębia i Śląska stanowią jeden układ NIEMOŻLIWYM jest aby Citadisy kursowały po torach Zagłębia z dwóch powodów: *stan torowiska pomiędzy Sosnowcem i Katowicami (linia 15) - jednakże można próbować przejechać na jeździe manewrowej (do 15km/h)
**wysokść wiaduktu przy ul.Piłsudskiego x 3maja - jest po prostu za niski Smile
Zauważ też że Citadisy nie jeżdżą na innych liniach niż 6/41 po Katowicach.
Nie ma tu żadnej teorii spiskowej Pfft
#5 | ludek dnia 24.11.2008 15:42
Żeby człowiek będąc starym mógł być, jak nowy ?;-)
#6 | bywalec dnia 24.11.2008 07:59
a to dostaniemyw końcu te te niskopodwoziówki w końcu, które zdążyły się już wyszumieć po śląsku?
w Sosnowcu nie zdarzyło mi się zobaczyć ni jednej sztuki modelu, który w Katowicach jest już normą.
Zdziwiło mnie to, że to jedna stajnia KZK GOP, coś tu nie tak.
#7 | armak dnia 23.11.2008 22:04
Zastanawia mnie jedna rzecz. KZK GOP mówi że chce zlikwidować linię 27 , po co więc na Dańdówce wymieniają tory?
#8 | Raditz dnia 23.11.2008 16:17
A nie lepiej najpierw wymienić te krzywe tory, a dopiero potem kupować niskopodłogowe tramwaje?

Zresztą - nowe tramwaje pewnie znów trafią za Brynicę! U nas, w Zagłębiu, Baran z Będzina i tak jest przeciwny utrzymywaniu tramwajów. A i my mamy takiego oszołoma Haładusa, który uważa, że tramwaje trzeba zastąpić autobusami. Do tego KZK-GOP chce nam zlikwidować linie 24 i 27, bo wg nich ludzie i tak mają własne samochody. Pewnie, niech zlikwidują wszystkie linie, będzie pięknie i różowo. A nowe hasło KZK-GOP niech brzmi tak - zmień BUS na WÓZ!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.