Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Odświeżana promocja

Hurtownia Manufaktury to kolejny projekt będzińskiej grupy, która stworzyła Inicjatywę Brama Cukermana. Zakłada on odtworzenie historycznych szyldów, które kiedyś znakowały zagłębiowskie przedsiębiorstwa. Sosnowiec przyłączył się do projektu, widząc w nim element promocyjny. Czy Hurtownia Manufaktury współgra z innymi elementami strategii promocji Sosnowca? - pyta red. Magdalena Kłobusek z serwsiu e-sosnowiec.pl



Hurtownia Manufaktury to autorski pomysł Bramy Cukermana - Karoliny Jakoweńko, Piotra Jakoweńko i Grzegorza Onyszko. Ten ostatni w materiałach archiwalnych odnalazł około stu przedsiębiorstw działających na terenie Zagłębia przed wojną. Wymagało to ogromnej pracy. -Mam za sobą wiele godzin spędzonych w bibliotekach i archiwach. Opierając się na tych źródłach, odtworzyliśmy pierwotny wygląd tablic z okresu dwudziestolecia międzywojennego. Treść szyldów jest autentyczna - mówi w rozmowie z e-sosnowiec.pl Grzegorz Onyszko. -Nazwa projektu została zaczerpnięta właśnie od jednego z tych przedsiębiorstw, które chcemy przypomnieć.



Do projektu entuzjastycznie odniósł się Sosnowiec. -Przystępujemy do Hurtowni Manufaktury w przyszłym roku. Chcemy przypomnieć ludziom miejsca, zakłady pracy, przedsiębiorstwa, które istniały w stolicy Zagłębia w tamtym okresie. Projekt obejmie kilkadziesiąt kamienic w Śródmieściu. Miasto przeznaczyło na to kwotę 10 tysięcy. To pieniądze na wykonanie tablic i ich zawieszenie. Pomysł łączy w sobie element turystyczny z historycznym - mówi Paweł Dusza, naczelnik Wydziału Kultury sosnowieckiego UM. -Myślę, że gdy inne gminy zobaczą efekty naszej pracy, chętnie przyłączą się do projektu - mówi Dusza.



-Hurtownia Manufaktury to świetny element promocyjny miasta, poprawiający jego wizerunek - przekonuje Grzegorz Dąbrowski, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Sosnowcu. Czy projekt rzeczywiście ma szansę poprawić wizerunek miasta, np. w oczach jego mieszkańców? Czy będzie spójny z opracowaną kilka miesięcy temu strategią promocyjną? -Nie widzę, by władze miasta miały dobry pomysł na promocję. Sosnowiec powoli wydobywa się z niebytu, ale maksimum jego możliwości jeszcze przed nami. Stolica Zagłębia nie potrafi wykorzystać naturalnego atutu, jakim jest jego przeszłość. W tej dziedzinie przegrywa z innymi, czego przykładem jest chociażby postać Kiepury wykorzystana przez Krynicę. Mówi się tylko o tym, co trzeba zrobić i co ma być zrobione, ale efektów nie widać. Dobra promocja to promocja wieloaspektowa, tymczasem w Sosnowcu słabo promuje się uczelnie, nie wykorzystuje kultury. Duży potencjał kryje w sobie jeszcze zaplecze inteligenckie i artystyczne - i w nim upatruję szans na dobrą promocję miasta. Dziwi mnie również postawa władzy, która ignoruje środowiska opiniotwórcze - mówi nam socjolog Jacek Wódz.



Specjaliści od public relations i marketingu przekonują: każde miasto musi znaleźć dwa, trzy elementy wyróżniające je spośród innych. -W Sosnowcu próbowano z Gierkiem, ale jest to mieszanie promocji i wizerunku miasta z polityką. Poza tym, wybierając taki symbol, trzeba również zwrócić uwagę, czy będzie on aktualny za dziesięć, dwadzieścia lat. Muszą to być również elementy, z którymi utożsamiają się sami mieszkańcy. Dlatego budowanie promocyjnej strategii najlepiej zacząć od badań - inwestorów, mieszkańców i ich potrzeb -podsumowuje Krystian Dudek z Działu Relacji Medialnych PRC Communications.



źródło: red. Magdalena Kłobusek, e-sosnowiec.pl









Autor: Redakcja | 13/12/2008
Komentarze
#1 | S. M. dnia 17.12.2008 04:51
Kleks jest zupełnym nieporozumieniem! Jest śmieszny!!! I tyle.
#2 | mietek dnia 16.12.2008 11:00
Teraz niech kibice Zagłębia, Jagielloni i Pogoni Szczecin pojadą razem do Częstcochowy, i wyspowiadają się za rozróby.
Potem razem z kibicami Polonii Bytom i Ruchu Chorzów !!
#3 | ludek dnia 14.12.2008 21:49
W herbie mamy połączenie dwóch rzek(kolor niebieski)
Flaga (jest spójna z herbem) zawiera symbol połączenia dwóch rzek(kolor niebieski)
W KLEKSIE -klapa nie ma żadnego punktu odniesienia do herbu,czy flagi.
Kolor granatowy ma oznaczać przedsiębiorczość miasta?? (powiedzmy jest to kolor biznesu)
?? Ten zielony kolor ???(:
#4 | anonim dnia 14.12.2008 20:33
Herb, flaga i logo Sosnowca świadczą o tym, że brakuje spójności, ciągłości, a może pomysłu?!!!
#5 | świętoszek dnia 14.12.2008 16:04
KLEKS kojarzy mi się z KLAPĄ .Wink)))
#6 | ludek dnia 14.12.2008 14:58
Wręcz przeciwnie przekazuje NICOŚ!!
Obecny STAN SOSNOWCA !!!
Wink))))))))))
#7 | anonim dnia 14.12.2008 14:47
Logo "ptasia kupka" jest może i ciekawe graficznie, ale niestety nic nie wyraża, nic nie mówi, nie przekazuje!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney