Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Śląsk promuje rollercoaster, Guido i downhill. Czy ta kampania zmieni wizerunek naszego regionu?

Na pierwszym planie pędzący do góry nogami kolejką górską podekscytowani ludzie, w tle - rozmyte w pędzie wesołe miasteczko w Chorzowie - tak wygląda jeden z billboardów, który od poniedziałku będzie promował w całej Polsce województwo śląskie. To pierwsza w historii naszego regionu tego typu kampania. Jej założenia poznali już dziennikarze w Warszawie, wczoraj kampanię zaprezentowano w Rondzie Sztuki w Katowicach. Hasło akcji promocyjnej brzmi Śląskie. Pozytywna energia.



- Stolica przyjęła naszą pozytywnie nakręconą drużynę bardzo dobrze, a jak państwo wiedzą, grać na wyjeździe śląskiemu zespołowi w stolicy nie jest łatwo! - mówił rozpoczynający konferencję Bożydar Iwanow, znany dziś w Warszawie dziennikarz sportowy, który urodził się w Zabrzu, a dzieciństwo spędził w Katowicach.



Wszystkie billboardy przedstawiają pełnych pozytywnej energii ludzi. Kobieta pewnym krokiem przemierza Beskidy, co ma pokazać, że śląskie jest prawdziwą skarbnicą różnorodnych szlaków dla spacerujących z kijkami. Dalej widzimy pełną wigoru panią podczas spływu kajakowego Wartą w okolicach Częstochowy - w regionie każdy może odnaleźć swój żywioł, a pozytywna energia nie zna granic wieku. Kolejna scena rozgrywa się w zabytkowej kopalni Guido w Zabrzu. Na pierwszym planie uśmiecha się para młodych ludzi, którzy wiedzą, że części unikalnych atrakcji Śląska warto szukać pod ziemią. Dopełnieniem dynamicznego obrazu jest downhill, czyli rowerzystka pędząca z zawrotną prędkością w dół skalistego zbocza. W tle widać krajobraz Jury Krakowsko-Częstochowskiej.



Z tych samych obrazów zbudowany jest 30-sekundowy spot reklamowy, który będzie prezentowany w telewizji. - Film bardzo mi się podoba, ale mam mieszane uczucia co do billboardów, no bo co będzie, jak prezydent Dutkiewicz ściągnie do Wrocławia większego rollercoastera - komentował dziennikarz Kamil Durczok. - Ale wielkie brawa i dzięki za sam pomysł kampanii. Możemy mieć fenomenalne poczucie własnej wartości, ale jak tego nie sprzedamy na zewnątrz, to nic z tego nie przyjdzie - dodał.



Zdaniem Tomasza Stemplewskiego, dyrektora wydziału promocji i współpracy międzynarodowej w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim, nasz główny problem to duża różnica między emocjonalnym a racjonalnym odbiorem województwa śląskiego. - Pytałem dziennikarzy z Warszawy, z czym kojarzy im się Śląsk. Odpowiedzią był zbiór negatywnych stereotypów i konotacji związanych z przemysłem. Śląsk jest szary, brudny, nieciekawy. A prawda jest taka, że jesteśmy krajowym liderem, jeśli chodzi o dobrobyt. Zarobki w Katowicach po raz pierwszy w zeszłym roku były wyższe od zarobków w Warszawie - tłumaczył.



Kampania ma zmienić wizerunek Górnego Śląska. - Ma uzmysłowić, że w naszym województwie poza rewelacyjną siecią dróg, niezłą siecią kolejową, wysokim poziomem życia, jest świetne miejsce do życia, uprawiania sportu i turystyki - mówił marszałek województwa, Bogdan Śmigielski.



źródło: red. Katarzyna Wolnik, Dziennik Zachodni




Autor: Piotr Dudała | 20/03/2009
Komentarze
#1 | w...ony ! dnia 21.03.2009 09:25
Ile razy k...wa można pisać, że nie ma czegoś takiego jak "nasz region"
Imbecyle dziennikarskie - województwo, szczególnie to nie jest jednocześnie regionem. To dwa różne pojęcia ! Jak głupim trzeba być aby to mylić ?
#2 | staszek dnia 21.03.2009 08:24
W ciągu najbliższego roku rozłożą gminę!
Brak jasności finansów publicznych itd.
#3 | anonim dnia 21.03.2009 08:01
...jeszcze jakieś ze dwa lata!
#4 | staszek dnia 21.03.2009 07:43
Jak długo jeszcze mamy znosić tego gościa na stołku prezydenta miasta?????????? ;(((((((((((
#5 | @staszek dnia 21.03.2009 07:14
Słuńce Silesii!!!
#6 | staszek dnia 21.03.2009 07:08
Jak może znaleźć się ,skoro Zagłębie zostało przerobione na Śląsk,przy sporym zaangażowaniu i udziale Górskiego!! ;(((
#7 | Klos dnia 21.03.2009 06:52
ciekawe czy wśród pozytywnie nakręconych znajdzie się ktoś z Zagłębia?
#8 | Józef Krawężnik dnia 21.03.2009 06:49
Kampania (i nazwa) Śląskie równa się Śląsk, Zagłębie Dąbrowskie, rejony Bielska i Częstochowy... Wielki plus za integracje. Co do szczegółów zobaczmy po 23 marca...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.



Przenajświętsze Oblicze

Znajdź nas na Facebooku

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney