Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Promocja na dwóję z wykrzyknikiem

Trzydniowy sondaż sosnowiec.info.pl pt. „Jak oceniasz promcję Sosnowca?” zakończył się rezultatem, którego nie można zlekceważyć - pisze red. Janusz Lewanda w serwisie sosnowiec.info.pl. Jeszcze się nigdy nie zdarzyło, żeby nasza sonda przyniosła tak jednoznaczny wynik. Zdecydował o tym przypadek? Złośliwość? Tendencyjne pytania? Nic z tego, taka jest smutna prawda o promocji Sosnowca - uważa Lewanda.
Czy rzeczywiście jest aż tak źle, jak wskazuje to internetowy sondaż i powyższy komentarz? Czy jest to może element pewnej gry politycznej, jaka się toczy w mieście o serca i umysły jego mieszkańców? Zapraszam do dyskusji!





Wynik rzeczywiście są porażające. Na postawione pytanie „Jak oceniasz promocję Sosnowca” 293 osoby odpowiedziały, że promocja Sosnowca nie istnieje, a 163, że jest fatalna. W sumie - negatywnie oceniło promocję Sosnowca aż 87,5 proc. uczestników sondy! Pozytywnie wypowiedziały się tylko 32 osoby t.j. 6,1 proc., natomiast 29 osób - 5,6 proc. uważa, że na lepszą (kosztowniejszą) promocję Miasta po prostu nie stać.(...).


Więcej: - patrz

źródło: Janusz Lewanda / sosnowiec.info.pl



Autor: Redakcja | 21/03/2009
Komentarze
#1 | Cola Cola dnia 26.03.2009 15:51
Nie ma się co dziwić, że promocja jest mylona przez Władz(i)e z propagandą, bo obydwa wyrazy zaczynają się na "pro".
#2 | adaś dnia 25.03.2009 17:37
Na CZTERY DWÓJE!!!!
#3 | Wieś dnia 23.03.2009 16:00
W Sosnowcu istnieje tylko promocja wewnętrzna, tworzona na potrzeby polityczne. Tworzą ją m.in. Kurier Miejski, FDZD Sosnowiec i jeszcze parę innych instytucji. A ja myślę, że autorowi bardziej chodziło o promocję zewnętrzną, a nie o propagandę (sukcesu).
#4 | Vice-Ekspert dnia 23.03.2009 06:22
Niestety Zagłębie nie promuje swoich zabytków, nie ma muzeów, nie buduje hoteli, nie zdobywa inwestorów tylko czeka aż sami do nas przyjadą bo ... chce być najtanszym Samorządem w kraju. A jak już przyjdą do nas inwestorzy to robi wszystko, żeby ich odstraszyć - czyli jest to po prostu antypromocja. Tak wiec nie inwestuje się w wiele obszarów, które w innych miastach działają normalnie i może właśnie dlatego nie są one na pierwszych miejscach w różnych dziwnych statystykach. No ale najpierw trzeba wiedzieć co to jest promocja, żeby podejmować temat.
#5 | Falun dnia 22.03.2009 12:59
Ocena na trzy i pół! ani na pięć, ani na dwóję!
#6 | Wam Dam dnia 22.03.2009 12:01
Komentarz "eksperta" jest stronniczy i zakłamany.Wystarczy porównać w zakresie promocji i imprez kulturalnych stosunkowo małe miasto Rybnik z ćwirć milionową stolicą Zagłębia.Poza tym większość sukcesów w zakresie promowania miasta kradnie RATUSZ organizacjom społecznym.
#7 | Wam Dam dnia 22.03.2009 11:59
Komentarz "eksperta" jest stronniczy i zakłamany.Wystarczy porównać w zakresie promocji i imprez kulturalnych stosunkowo małe miasto Rybnik z ćwirć milionową stolicą Zagłębia.Poza tym większość sukcesów w zakresie promowania miasta kradnie RATUSZ organizacjom społecznym.
#8 | Ekspert dnia 22.03.2009 09:26
Nie zgodziłbym się z tą opinią. Promocja miasta jest całkiem przyzwoita, zwłaszcza promocja kulturalna. Imprezy są na najwyższym poziomie i o Sosnowcu mówi sie coraz więcej i lepiej. Bardzo dobra jest również promoja gospodarcza, o czym świadczy duża ilość inwestorów zewnętrznych w mieście. Pomysł promocji Sosnowca jako miasta targowego i współpraca z targami EXPO są wręcz genialne. Tutaj są kontakty, tu przyjeżdzają goście z całej Polski. Podobnie stawianie na akademicki charakter miasta. I co trzeba podkreślić w ostatnich kilku latach nastąpił szeroki zwrot w kierunku historii i regionalizmu, również tego zagłębiowskiego. Dziś wiemy już nie tylko kto to był Kiepura i Gierek, ale i Dietel, Jankowski, Szpilman, Sedlak. Wiemy, gdzie jest Trójkąt Trzech Cesarzy i Cerkiew Prawosławna oraz co znajduje się, jakie skarby, w sosnowieckiej Katedrze. To trzeba dostrzec. Poza tym urząd produkuje świetne materiały promocyjne, te kieszonkowe informatory o mieście to mistrzostwo świata. Podobne piekne są albumy fotograficzne. Filmy o miescie też są OK. Uważam, że praca rzecznika prasowego również powinna być oceniona dobrze. Jest kompetentny, komunikatywny, dobrze prezentuje się w telewizji. Sosnowiec ma strategię marketingową, nowoczesne logo. Widać chce i zmienia swój wizerunek. Wiadomo, że musi to trochę potrwać. Sądzę, że w większym zakresie powinniśmy włączać się w przedsięwziecia regionalne. Myślę tu o współpracy ze Śląską Organizacją Turystyczną w sprawie szlaków turystycznych (po prostu musimy się na nich znajdować) oraz Urzędem Marszałkowskim w sprawie kampanii promocyjnej województwa śląskiego, gdzie są nparawdę duże pieniądze i powinno być widać Sosnowiec oraz jego atrakcje.
Podsumowując sądzę, że zawarte w tym internetowym sondażu opinie są tendencyjne i krzywdzące. Nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Od dawna wiadoomo, jaka jest wartość takich ankiet, skoro można zorganizować ekipię i wynik po prostu "zrobić". Być może i w tym przypadku tak po prostu zrobiono. Jest to więć po prostu kupa śmiecia.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.



Przenajświętsze Oblicze

Znajdź nas na Facebooku

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney