Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Bez komentarza

Ulica Lotników w Sosnowcu, 2 lipca 2009r.









zdjęcia: Piotr Dudała



Autor: Piotr Dudała | 01/07/2009
Komentarze
#1 | anonim dnia 04.07.2009 20:31
a co z tym pawilonem?
#2 | armak dnia 04.07.2009 16:16
Dziękuję za odpowiedź , panie Karolu.
#3 | Karol Winiarski dnia 04.07.2009 08:51
Od kilku miesięcy klkakrotnie interweniowałem w tej sprawie na komisjach gospodarki komunalnej. Ostatnio Prezydent Łukawski zapowiedział wymianę nakładki na całej ulicy. Z informacji uzyskanych wcześniej wynika, że koszt remontu wyniesie około 200 tys. zł. Szkoda, że podejmowanie decyzji trwało tak długo.
#4 | armak dnia 03.07.2009 08:40
Jeszcze tylko dodam że na wizualizacji stojącej przy Niepodległości te chodniki i drogi wyglądają super.O co tu chodzi?
#5 | armak dnia 03.07.2009 08:37
Bardzo piękny jest kontrast na ul.Patriotów - bloki pięknie odremontowane a chodniki i drogi tragiczne. Skandal!!!
#6 | ludek dnia 03.07.2009 07:06
Remonty dróg nie są koordynowane, co powoduje, że prace drogowe są długotrwałe i uciążliwe - alarmuje Najwyższa Izba Kontroli.
Kontrolerzy NIK sprawdzili stan dróg i sposób prowadzenia prac naprawczych w dużych miastach w Polsce. Okazało się, że spośród dróg zarządzanych przez ZDM-y naprawy wymaga prawie połowa ulic w Łodzi i Wrocławiu, ponad połowa w Gdańsku i Krajowie, a Warszawie ponad 70 procent nadaje się do remontu.

Prezes NIK Jacek Jezierski podkreślił, że dodatkowym problemem są absurdy, do których dochodzi podczas napraw. Zdarza się, że prace drogowe nie są koordynowane z energetycznymi oraz sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. W rezultacie praca wykonana przez drogowców jest wkrótce niweczona na przykład przez ekipy naprawiające sieć wodociągową.

Spośród wielu możliwych sposobów koordynacji prac NIK proponuje powołanie stałych zespołów osób odpowiedzialnych za remonty.

KONTROLE WYKAZAŁY TEŻ, ŻE PONAD POŁOWA SPOŚRÓD SPRAWDZONYCH ZARZĄDCÓW ŁAMAŁA PRAWO, NIE PRZEPROWADZAJĄC OKRESOWYCH KONTROLI STANU DRÓG.
/www.polskatimes.pl/aktualnosci


#7 | ludek dnia 03.07.2009 06:14
Naprawa dróg osiedlowych.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.) wyróżnia dwie kategorie dróg, tj. drogi publiczne oraz drogi wewnętrzne. Zgodnie z art. 1 oraz art. 8 ust. 1 ww. ustawy drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie tej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub w innych przepisach szczególnych. Drogi niezaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, a w szczególności drogi w osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych, dojazdowe do obiektów użytkowanych przez przedsiębiorców, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami oraz pętle autobusowe są drogami wewnętrznymi.

W świetle art. 8 ust. 2 ustawy o drogach publicznych utrzymanie i oznakowanie dróg wewnętrznych, A TAKŻE ZARZĄDZANIE NIMI NALEŻY DO ZARZĄDCY TERENU, przez który droga przebiega, A W RAZIE JEGO BRAKU - DO WŁAŚCICIELA TERENU .

Z kolei ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w strefach zamieszkania. Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 16 ww. ustawy strefą zamieszkania jest obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi. Stosownie do art. 1 ust. 2 Prawa o ruchu drogowym przepisy ustawy stosuje się do ruchu odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu. A zatem strefa zamieszkania to obszar, który może obejmować zarówno drogi publiczne, jak i drogi wewnętrzne.


#8 | anonim dnia 03.07.2009 05:56
to jest droga miejska!!!!!!!!!!
#9 | ludek dnia 03.07.2009 05:37
Gdzie i na co poszły pieniądze ,które mają być na naprawę dróg osiedlowych?
#10 | anonim dnia 03.07.2009 04:59
przełomy po zimie!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.