Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Papież nie był w Zagórzu, tylko w Klimontowie

Ratusz wydał kilkadziesiąt tysięcy złotych, aby m.in. dowiedzieć się z folderu wydanego na ich zlecenie przez firmę Alatus z Katowic, że papież Jan Paweł II, kiedy odwiedził w 1999 roku Sosnowiec, odprawił mszę w Klimontowie, a nie Zagórzu, jak wcześniej informowano.





Mieszkańcy znaleźli w wydawnictwie sporo błędów. Tymczasem tylko ostatni dodruk przewodnika w nakładzie 10 tys. egz. kosztował miasto 18 tys. złotych.



Właśnie do centrów informacji o mieście trafiło trzecie, uzupełnione wydanie folderku "Sosnowiec... na co dzień i na weekend" wydawnictwa Alatus z Katowic. To broszura, która na 24 stronach ma ambicje być przewodnikiem po stolicy Zagłębia. Przygotowano też wersję angielskojęzyczną.



- Kiedy pojawiło się pierwsze wydanie, zauważyłem szereg drobnych przekłamań i literówek. Odwiedziłem więc Wydział Promocji i wyłuszczyłem sprawę. Uważałem wizytę za swój obowiązek, bo miasto współfinansowało wydawnictwo. Tam jakiś młody człowiek w ogóle nie zainteresował się sprawą, jedynie zażądał szczegółów mejlem - relacjonuje Jerzy Fila z Pogoni.



Niezrażony chłodnym przyjęciem sosnowiczanin wysłał swoje wątpliwości tak, jak mu poradzono mejlem i do dziś nie doczekał się odpowiedzi. Za to trzecie już z kolei wydanie powiela te same błędy. Jedyna zmiana, jakiej się doczekał, to sprostowanie informacji, że kościół ewangelicki stoi przy ul. Żeromskiego, a nie Chemicznej.



- Pozostałe rzekome błędy to naprawdę drobiazgi - przekonuje Krzysztof Polaczkiewicz z Wydziału Promocji sosnowieckiego Urzędu Miejskiego.



A przeglądając, nawet pobieżnie, wydawnictwo trudno nie zauważyć, że ul. Sadowa została przechrzczona na Sądową, ilustracją dla dyrekcji MBP jest biblioteka główna z ul. Zegadłowicza, i choć wszystkie dane dotyczące powierzchni podawane są w kilometrach kwadratowych, akurat obszar Sosnowca wyliczono w hektarach na 9.126, co może sugerować, że stolica Zagłębia to małe gospodarstwo rolne o powierzchni dziewięciu hektarów.



- Najbardziej zdziwiła mnie informacja, że podczas siódmej najdłuższej pielgrzymki papieża do Polski miejscem spotkania z wiernymi w Sosnowcu był Klimontów. Tymczasem we wszystkich innych publikacjach, łącznie ze stroną internetową miasta podaje się Zagórze - wylicza Jerzy Fila.



Rzecznik sosnowieckiej kurii ks. Jarosław Kwiecień powiedział nam, że otrzymał list od mieszkańców Klimontowa w którym również twierdzą, że Plac Papieski znajduje się na terenie ich dzielnicy.



- Po interwencji "Polski Dziennika Zachodniego" sprawdziliśmy i istotnie, to miejsce położone jest w Klimontowie, a nie w Zagórzu jak wielokrotnie pisaliśmy w różnych opracowaniach. Nie pozostaje nam nic innego jak ujednolicić nazewnictwo zgodnie ze stanem faktycznym - mówi Polaczkiewicz.



Jerzy Fila nie ukrywa radości, że po trzech latach wreszcie udało mu się wyjaśnić wątpliwości związane z przewodnikiem. Tym bardziej, że kolejne, czwarte wydanie według zapewnień ratusza nie będzie już zawierać tych wad, które dostrzegł Czytelnik. - Moje pobudki wynikały z lokalnego patriotyzmu, a nie pieniactwa. Żałuję tylko, że ich prostowanie zajęło tyle czasu - kończy.



żródło: red. Sławomir Cichy, Dziennik Zachodni Polska





Autor: Redakcja | 27/08/2009
Komentarze
#1 | @Greg dnia 29.08.2009 17:16
Dokładnie! Komuchy lubują się we wszelkich kłamstwach. Historia dostarcza mnóstwa przykładów!
#2 | Greg dnia 29.08.2009 13:56
Papież JPII przede wszystkim nie odprawiał Mszy św. tylko przewodniczył nabożeństwu Słowa Bożego, podczas którego wygłosił homilię. 2 godziny wcześniej miała miejsce uroczysta Msza św. której przewodniczył Abp. Leszek Sławoj Głódź!
#3 | anonim dnia 29.08.2009 07:37
Wiesiek jest z Będzina, to może nie wiedzieć!
#4 | szl@g dnia 28.08.2009 20:16
Szlak człowieka trafia, kompromitacja urzędników z ,,Ratuszowca r1; Za co oni biorą kasę? Nieudolność masakryczna. !! Totalna kompromitacja !!!

Ile kosztuje ta kampania reklamowa ??!!!!!
#5 | zyga dnia 28.08.2009 19:32
@le WSTYD !!!!!
#6 | mieszkaniec dnia 28.08.2009 19:19
Czy prezydent Górski Barkę buduje w Klimontowie ???
W którym miejscu ???
#7 | anonim dnia 28.08.2009 19:17
ile kosztuje ta nowa kampania rekalmowa?
#8 | ludek dnia 28.08.2009 19:03
A gdzie jest rzecznik prasowy i Naczelnik Wydziału Informacji i Promocji Miasta p.Dąbrowski - ten bałaganiarz ???
Czy nikt nie ma zamiaru wyjaśnić kolejnej zagadki Urzędu Miasta ???
To już nie jest kamyczek ,ale cała lawina wpadek Grzegorza Dąbrowskigo !!!
To jest skandal !!!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney