Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Przedłużenie linii nr 15


Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na: Aktualizację dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem dla zadania pn. "Przedłużenie linii nr 15 do Osiedla Zagórze w Sosnowcu". Całkowity koszt przedłużenia „15” wyniesie według szacunków ponad 100 mln zł, w tym udział miasta Sosnowca ma się zamknąć kwotą 40 mln zł.



Przedmiotem zamówienia jest opracowanie aktualizacji dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem części linii tramwajowej z układem zasilania dla inwestycji p.n. „Przedłużenie linii nr 15 do osiedla Zagórze w Sosnowcu”, zawierającej wszystkie składniki prac projektowych niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę i zrealizowania budowy z uwzględnieniem aktualnych przepisów i ustaw, m.in.: prawo budowlane, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami oraz wytycznymi technicznymi budowy i utrzymania
torów tramwajowych.


Teren przewidziany pod projektowane prowadzenie linii tramwajowej, położony jest w granicach miasta
Sosnowca, w dzielnicy Zagórze. Istniejąca linia tramwajowa jest zakończona pętlą, usytuowaną w głębokim wykopie przy ul. Braci Mieroszewskich, po jej zachodniej stronie.



Przedłużenie linii tramwajowej w Sosnowcu na trasie
od dotychczasowej pętli tramwajowej (przebudowa której ujęta jest w zakresie zadania pn.: „Modernizacja linii tramwajowej na ul. 3-go Maja , od CWK do Pętli Zagórze” – współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej) poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Braci Mieroszewskich (tunel) , jednopoziomowe skrzyżowanie z Al. Wolności , ul. Ks. F. Blachnickiego , dalej – wzdłuż obustronnej zabudowy ul. Białostockiej, jednostronnej zabudowy Al. I. Paderewskiego i dwustronnej zabudowy przy ul. Marszałka Rydza Śmigłego do skrzyżowania z ul. Braci Mieroszewskich, gdzie planowane jest zakończenie trasy pętlą tramwajową.



Trasa wg planów ma powstać do 2012/13 roku.



TVS




Autor: Redakcja | 19/12/2009
Komentarze
#1 | Krzysztof Korn dnia 29.12.2009 19:35
Trasa linii 15 (tak na prawdę przedwojennej linii 23, którą Śląsk zabrał Zagębiu za Stalina) biegnącej od późnych lat 20-tych, powinna nosić znowu nr 23. Nie po jakiś gwieżdzistych, białostockich, smętnych obrzeżach Zagórza, gdzie nikt jej nie chce, powina biegnąć do Dąbrowy jako linia 23 właśnie.

Ale akie są efekty smutków, niedowartościowanych prezydentów miast Śląska i Zagłębia, którzy nie mając pojęcia o komunikacji (śląskiej) ani tym bardziej zagłębiowskiej decydują, nadużywając naszych głosów. W końcu to my ich wybieraliśmy, możemy wybierzmy coś innego...
#2 | Vegeta dnia 23.12.2009 14:41
Też bym wolał remont starych torowisk, które są w fatalnym stanie i za parę lat zupełnie się rozpadną (np. do Kazimierza czy na Niwkę).
#3 | :) dnia 22.12.2009 17:10
A ja to wolałbym metro. Przy budowie można by wykorzystać stare, kopalniane chodniki.
#4 | anonim dnia 21.12.2009 21:16
Jak już przedłużać linię nr 15 to do Dąbrowy Górniczej, wielu ludzi skorzysta.
#5 | sosnowiczanin dnia 20.12.2009 14:17
ale po co? lepiej wyremontować torowisko w mieście...
#6 | markoni dnia 20.12.2009 13:40
zgadzam sie, lepiej wyremontować wszystkie torowiska w sosnowcu, zeby mozna było spokojnie i wygodnie jechac niz robić dodatkowo dwa przystanki wiecej na których bedzie tylko kilka osób wsiadać, Jesli torowiska będa proste i bezpiecznie to można nawet tymi starymi tramwajami jechac szybciej i wygodniej
#7 | ryba dnia 20.12.2009 07:29
weźcie wy się najpierw za wymianę torowisk w sosnowcu bo jak się patrzy na te tramwaje gibające się na wszystkie strony to strach się bać, potem przedłużajcie
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.