Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Ankieta
Czy poznamy prawdę o Katastrofie Smoleńskiej?

tak

nie

trudno powiedzieć


Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak

Matka Boża z Guadalupe


Nie pozwalają warunki techniczno-finansowe, mieszkańcy się nie zgadzają?!

Trwa moja batalia o poprawę komunikacji pomiędzy dzielnicą Pogoń a Katowicami. Sprawą zajmuję się od grudnia 2004 r., zaraz potem, jak zmniejszono z 2 do 1 ilość kursów autobusów linii 40 i 807 pomiędzy godzinami 7 a 8 rano, w porannym szczycie przewozowym. Autobus linii 154 ze swoimi dwoma kursami pozostał bez zmian, z tym, że jeden z nich jest zawieszany w czasie wakacji. Problem dotyczy trzech przystanków na Pogoni.



Kilka dni temu dostałem w tej sprawie odpowiedź z KZK GOP. Wynika z niej, że sprawa jest "rozwojowa", gdyż "obiektywnie" nic się nie da zrobić. Ja oczywiście "nie łykam" tej wersji. Co więc należy zrobić, żeby wreszcie ktoś się nią zajął? Czekam na Wasze pomysły. Przy okazji, drążę wciąż temat pt. "przystanek przy Rondzie".


Dzień dobry Panie Redaktorze!


Poniżej zamieszczam odpowiedzi na Pana pytania, których udzielił mi p. Krzysztof Sobański, naczelnik Wydziału Przewozów KZK GOP.
Pozdrawiam Alodia Ostroch, Biuro Prasowe KZK GOP.



Komunikacja pomiędzy Pogonią w Sosnowcu a Katowicami


Komunikacyjny Związek Komunalny GOP ma świadomość faktu, że komunikację dzielnicy Pogoń w Sosnowcu z Katowicami można by usprawnić, niestety w chwili obecnej nie pozwalają nam na to warunki techniczno-finansowe. Bez zgody miast nie możemy zwiększać pracy przewozowej, natomiast możliwości techniczne są ograniczone. Tam gdzie było to możliwe zwiększyliśmy liczbę kursów. Natomiast na linii 154 problem rozwiązałaby zmiana taboru na bardziej pojemny, ale taki tabor nie może wjeżdżać na Pętlę Chemiczna. Kiedyś linia ta była obsługiwana autobusami przegubowymi, niestety mieszkańcy okolic Pętli Chemiczna nie zgadzają się, by autobusy objeżdżał bloki, aby zawrócić musi więc wycofywać, autobus przegubowy nie jest w stanie wykonać tam takiego manewru, więc linia musi być obsługiwana krótkimi autobusami.



KZK GOP cały czas pracuje nad znalezieniem lepszego rozwiązania tego problemu – prowadzimy badania ilości pasażerów, badamy możliwości wprowadzenia innego zakończenia trasy linii 154 – szukamy rozwiązania, które byłoby wygodne dla pasażerów i mieszkańców, a zarazem akceptowalne dla gmin.







Co z przystankiem przy DOKP w Katowicach? Czy wróci, kiedy? Problem dla osób jadących z Sosnowca w kierunku Chorzowa, Silesia City, itd.?


Lokalizacja przystanków w okolicy katowickiego ronda została opracowana i zatwierdzona przez Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Katowice i zgodnie z tymi ustaleniami Komunikacyjny Związek Komunalny GOP prowadzi ich obsługę. Jeśli tylko przystanki przy DOKP, czy też przy ul. Uniwersyteckiej w kierunku Sosnowca byłyby ustalone, zatwierdzone przez Wydział Komunikacji i przejezdne, od razu włączylibyśmy je do obsługi.


Co z przystankiem przy Uniwersyteckiej? Kiedy będzie gotowy? Podobno już układają tam kostkę?


Jak tylko będzie oddany do użytku, a Miasto zatwierdzi jego obsługę, wtedy włączymy go do obsługi. O termin zakończenia robót najlepiej pytać Urząd Miasta i Drogową Trasę Średnicową S.A.





Autor: Piotr Dudała | 12/05/2006
Komentarze
#1 | Tomek dnia 17.05.2006 08:59
Ma pan zacięcie p. Dudała. Ileż można się prosić! Daj Pan spokój!
#2 | Okey dnia 16.05.2006 18:54
Pani Naczelnik Żmidzińska jest nie do przeskoczenia. Nie będzie żadnego przystanku przy Rondzie. Musicie dalej spacerować te 200 m do Ronda. Ona nie zna pojęcia co to jest węzeł przesiadkowy. Mówi się o tym, że są plany, żeby autobusy z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Będzina nie wieżdzały do centrum Katowic tylko jechały na Rondzie w prawo do Ronda Słoneczna, a stamtąd dopiero tramwajem ludzie jechali do centrum Katowic. Jak to wygląda można się przekonać w przypadku autobusów w kierunku Mysłowic. Tam już to funkcjonuje!
#3 | Wacek dnia 16.05.2006 16:38
Jak się Prezydent Górski na to nie zgodzi, nie ma o czym mówić!
#4 | Piotr Dudała dnia 15.05.2006 18:47
Kto wie, może trzeba będzie się uciec i do tego sposobu, jak inne środki zawiodą.
#5 | Fedorko dnia 15.05.2006 07:33
A może maile do Prezydenta w tej sprawie?
#6 | Wiktor dnia 15.05.2006 07:31
Warunki techniczno-finansowe to taka zasłona dymna, władze miasta mają w nosie mieszkańców Pogoni i tyle!
#7 | Pasażerka dnia 14.05.2006 12:42
154 do Auchan wydłużyć przez Okrzei i później koło "armaty" na Środuli to dopiero będzie miał wzięcie. Niezlaeżnie od tego powinien jeździć jak kiedyś jeździł co pół godziny też w soboty i niedziele ale chociaż książke już o tym napisano włądza udaje że nie widzi problemu bo to przewoźnik z Czeladzi, z którego nie ma obrywów a przez to zwykli ludzie muszą cierpieć.
Powinniśmy się stanowczo domagać od Prezydenta Wszystkich Sosnowiczan Górskiego wrócenia starego rozkłądu 154 bo gmina ma obowiązek za nasze podatki zapewnić komunikacje ludziom taką, jaką oni potrzebują!!!
#8 | Piotr Dudała dnia 14.05.2006 08:58
Przydałby sie też dodatowy przystanek na ul. Mireckiego w rejonie ul. Piłsudskiego.
Są już mieszkańcy. Za literówkę przepraszam!
Dzięki za cenne rady!
#9 | Puszek dnia 14.05.2006 07:02
W tytule są mieszańcy Smile



fakt 154 powinno się zwiększyć i ewentualnie jak nie może wykecić to zrobić pętelkę przez przejazd w lewo Piotkowką a wiaduktem koło izby pod górkę i na Okrzei i zjechać z powrotemna Chemiczną koło pętli tramw. 24 i Roździenia
#10 | antyKZK dnia 13.05.2006 23:46
W pierwszej kolejności powinni zwiększyć ilość autobusów na 154 bo to jest skandal, żeby komunikacja miejska na tej linii była w niektórych momentach wykonywana nawet co 3 godziny !
Politykom w KZK GOP juz się w głowach od mamony i układów poprzewracało bo do likwidacji połowy linii niepotrzebowali niczyjej zgody !
Jak 154 nie może nakręcać na Chemicznej to niech jedzie dalej na Środulę - bardzo się takie połączenie przyda.
Zresztą g... prawda wykręcanie się mieszkańcami Chemicznej - to miasto nie kwapi się załatać drogę wkoło tych kamienic, bo teraz po niej to nawet rowerem sie nie przejedzie.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.




Przenajświętsze Oblicze

Święty Brat Albert Chmielowski

Klub Gazety Polskiej w Sosnowcu

Wierszyna - Mała Polska na Syberii

Święty Szarbel Makhlouf

Starsze newsy

Arcybiskup Jan Cieplak

Kategorie newsów
     Rycerze Kolumba
     Wydarzenia
     Z ratusza
     Polityka
     Sport
     Gospodarka
     Kultura
     Rozrywka
     Z prasy, z netu
     Felietony Krzysztofa Korna
     Do redakcji

Rycerze Kolumba Sosnowiec

Chór Katedralny LUTNIA - Sosnowiec

Ks. Michael McGivney