Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Kłamstwo Katyńskie

11 kwietnia 1943 r. Radio Berlin nadało komunikat o odkryciu masowych grobów polskich oficerów zamordowanych przez bolszewików w ZSRS w 1940 r. Cztery dni później Sowiecka Agencja Informacyjna zdementowała rewelację niemiecką i poinformowała o dostaniu się oficerów w ręce niemieckie. 23 stycznia 1944 r. Komunikat Komisji Specjalnej uzasadnił sowieckie fałszerstwo, według którego masowego mordu dokonali Niemcy w 1941 r. Podczas procesu
norymberskiego (1945–1946) sowiecki prokurator bezskutecznie próbował obciążyć winą za zbrodnię Niemców.

Na liście katyńskiej, zamieszczonej na stronie www.katedrapolowa.pl znajduje się ponad 120 nazwisk oficerów polskich, którzy urodzili się w ...Sosnowcu. W swoim rodzinnym mieście wciąż pozostają oni nieznani i zapomniani. Cześć ich pamięci.



Kłamstwo przez pół stulecia podtrzymywali rosyjscy i polscy komuniści. Od ujawnienia zbrodni trwała też walka o Prawdę. Od początku prowadzona była ona przez Rząd RP i Polaków na emigracji, gdzie opublikowane zostały opracowania
i lista ofiar. W latach 1951–1952 Komisja Izby Reprezentantów Kongresu USA potwierdziła „ponad wszelką wątpliwość” sowiecką odpowiedzialność za zbrodnię
katyńską. Prawdę o zbrodni katyńskiej upowszechniała, m.in. poprzez wydawnictwa podziemne, opozycja antykomunistyczna, a pamięć o ofiarach niezmiennie kultywowały rodziny katyńskie.


13 kwietnia 1990 r. agencja TASS wydała komunikat o odpowiedzialności NKWD ZSRS za Zbrodnię Katyńską, a 14 października 1992 r. Prezydent Federacji Rosyjskiej
Borys Jelcyn przekazał Polsce dokumenty zbrodni, potwierdzające bezpośrednią odpowiedzialność najwyższych władz partyjno-państwowych za Zbrodnię Katyńską.


W XXI stuleciu w Rosji nadal są środowiska propagujące Kłamstwo Katyńskie, a prokuratura rosyjska zakończyła śledztwo w sprawie zbrodni, nie uznając jej za
ludobójstwo.


Żaden z mocodawców, organizatorów i bezpośrednich wykonawców Zbrodni Katyńskiej nigdy nie został ukarany za mord na Polakach. Śledztwo w sprawie Zbrodni Katyńskiej prowadzi Instytut Pamięci Narodowej.



źródło; IPN



Autor: Redakcja | 09/02/2010
Komentarze
#1 | stefan dnia 26.04.2010 07:13
Dyrektor Testru Zagłębia uczcił w ten sposób pogrzeb tragicznie zmarłych - K.Bochenek i G. Dolniaka, że wystawił komedię"Cymes,Cymes" i aktorzy nie mogli brać udziłu w pogrzebie. To samo zrobił kiedy umierał Jan Paweł II. Gdzie Sosnowiec ma radnych, czemu wreszcie się go nie usunie z tego teatru. On natomiast usunął najlepszego aktora teatru W. Leśniaka bo czół się zagrożony. --Wojciech Leśniak powinien być dyrektorem tego teatru!!!
#2 | Don Ka$ioR dnia 20.04.2010 14:16
a jest tu jak kłamali komuniści?...a no właśnie....
#3 | Sławek dnia 21.03.2010 17:42
Powstanie w Sosnowcu pomnik:
"ZGINĘLI BO BYLI POLAKAMI"
#4 | @Jonasz dnia 11.02.2010 22:37
Napisałem: "płacze się" nad radzieckim żołnierzami, nad robotnikami Huta Katarzyna, nad tysiącami obywateli polskich żydowskiego pochodzenia, nawet nad Janem Pawłem II, tony łez i betonu się wylewa, nie płacze się nad Polakami, którzy zginęli tylko dlatego, ze mieli orzełka z koroną na czapce i polski mundur! Czy to nie jest obłuda?". Dodam, że politycznie uwarynkowana.

Tak właśnie uważam, że trzeba w końcu jakoś się z tym tematem zmierzyć. W tym mieście nie jest on popularny, bo rządzi lewica. Kłamstwo katyńskie uskuteczniane przez jej poprzedników, w tym również przez "ukochanego" tow. Edwarda Gierka, wyjątkowo w nią, mówiąc kolokwialnie "wali".

Jakoś tak zawsze jest i stale się powtarza, zawsze jak jest ten temat, to pojawiają sie od razu inne, byle tylko nie ten.

Nigdy nie zamierzałem pisać o tragedii całego świata, czy tragedii polskiego narodu w dziejach, te tematy mnie przerastają, życia by mi nie starczyło, pytanie jaki jest sens takiego pisania?, dla mnie żaden, nie ma związku ani ze mną, ani z Sosnowcem, z niczym, co mnie dotyczy, czy interesuje, ma Pan ochotę poruszać te sprawy, droga wolna!

O moich wakacyjnych podróżach owszem pisałem i jeśli, jeszcze gdzieś kiedyś pojadę, będę pisał dalej lub publikował zdjęcia, co w tym złego lub dziwnego?!

Teraz zaś, pozwoli Pan, interesuje mnie... brak zainteresowania zbrodnią katyńską w Sosnowcu w kontekście kłamstwa katyńskiego, oczywiście subiektywnie mnie interesuje, bo skoro mnie interesuje, to z definicji nie może być to obiektywne zainteresowanie! Pisze też dlatego, ze już za kilka miesięcy będziemy obchodzić 70 lecie zbrodni katyńskiej, może pora zmierzyć się z tą sprawą, może warto się nad nią zastanowić? To jest mój temat na najbliższe tygodnie, to są moje ""zagrania"! Wiem, że wolałby Pan, żebym w imię jakiegoś obiektywizmu, cokolwiek to dla Pana oznacza, zajął się jakimiś innymi tematami, ale niestety muszę Pana rozczarować, obiektywnie rzecz biorąc, w tym momencie one mnie subiektywnie nie interesują :-)))
#5 | @ Piotr Dudała dnia 11.02.2010 21:47
Oj wybiórcza pamięć panie Piotrze wybiórcza. Pisze Pan, że serwis jest lokalny i nie może traktować o całym wszechświecie. Nie przeszkadza to jednak Panu zamieszczać newsy o zimie w Kanadzie, podróżach do Ziemi Świętej, Ameryki Południowej czy innych informacji na temat Pana wycieczek wakacyjnych. Czyżby Pan tez należał do tych, którzy prawdę traktują wyłącznie w kategoriach "przydatności politycznej"?

pisze Pan: ""płacze sie" nad radzieckim żołnierzami, nad robotnikami Huta Katarzyna, nad tysiącami obywateli polskich żydowskiego pochodzenia, nawet nad Janem Pawłem II, tony łez i betonu się wylewa, nie płacze się nad Polakami, którzy zginęli tylko dlatego, ze mieli orzełka z koroną na czapce i polski mundur! Czy to nie jest obłuda?"
No rzeczywiście obłuda ale raczej ze względu na właśnie wybiórcze traktowanie naszej historii, bo czymże się różni Polak z orzełkiem na czapce od Polaka, który jest górnikiem, rolnikiem czy handlarzem? Pomijanie jednych tragedii a eksponowanie innych (nie będę tutaj oceniał bo dla mnie zbrodnia katyńska, ludobójstwo przeprowadzone na Polakach przez Ukraińców czy Holocaust polskich Żydów jest jedną wielką tragedią naszego Narodu) jest dla mnie obłudą. Nastawioną jak już wcześniej wspominałem na rozgrywki polityczne. Niestety właśnie dzięki takim zagraniom ten serwis traci dla mnie na wartości. Życzę więcej obiektywizmu.

Jonasz
#6 | @piotrdudala dnia 11.02.2010 16:04
PIOTRZE nie działam na żadne polityczne zamówienia, jestem osobą prywatną i tak też sie wypowiadam, moja wypowiedź może nie była zbyt precyzyjna co do tematu ale przynajmniej większej liczbie osób uświadomiła dramat polaków na wschodnich granicach państwa polskiego a że rosja jako państwo od ok 250 lat dąży do eliminacji państwa polskiego i polaków jako narodu to chyba każdemu wiadomo, oczywiście popieram uczczenie mieszkańców sosnowca zamordowanych w katyniu ale dlaczego tyko ich?? Acha taka mała dygresja w szkole średniej w latach 70 ubiegłego wieku na lekcji historii była poruszona prawda na temat katynia i nauczyciel nauczał dalej i my jako uczniowie żyjemy ale tylko pamięć przekazywana przez pokolenia pozostaje
#7 | Stanisław Iż. dnia 10.02.2010 22:43
A w jaki sposób uczcimy innych sosnowiczan, poległych podczas II wojny światowej. Przede wszystkim zamordowanych w obozach koncentracyjnych, obozach pracy, rozstrzelanych czy powieszonych w publicznych egzekucjach? Też należy postawić mur pamięci? Pytanie retoryczne...
#8 | ludek dnia 10.02.2010 22:11
Popieram stanowisko Piotra Dudały w sprawie TRWAŁEGO uczczenia mieszkańców Sosnowca ,którzy zostali zamordowani w Katyniu.
#9 | Piotr Dudała dnia 10.02.2010 22:04
Serwis jest lokalny nie może traktować o całym wszechświecie. News mówi konkretnie o sosnowiczanach, którzy zginęli na Wschodzie i o tym, że się o nich do dzisiaj w ich rodzinnym mieście nie pamięta. Wprowadzanie tu wątków pobocznych służy tylko rozmyciu tematu, żeby nie wiadomo było o co tu właściwie chodzi. To, żeby wszystkim oddać sprawiedliwość jest słuszne, ale jest to temat rzeka, na zaś, na potem, ten wątek dotyczy tylko i wyłącznie klikuset sosnowiczan, pozbawionych prawa do pamięci! niedobrze mi się robi, jak ktoś robi wrzutki i myśli, ze nie wiadomo, o co chodzi,
Chodzi o to, żeby nie było na temat, bo to jest komuś niewygodne, ktoś przecież za to odpowiada! To nie jest tak, że przypadkowo zapomniano o tych ludziach, a innych przypadkowo sie pamięta! tu nie ma nic przypadkowego, to celowe, zamierzone działanie, na polityczne zamówienie, prosze więc mnie nie pouczać, bo to nie chodzi, ze ktoś został zamordowany, tylko o brak pamięci w mieściu Sosnowcu o tym fakcie, "płacze sie" nad radzieckim żołnierzami, nad robotnikami Huta Katarzyna, nad tysiącami obywateli polskich żydowskiego pochodzenia, nawet nad Janem Pawłem II, tony łez i betonu się wylewa, nie płacze się nad Polakami, którzy zginęli tylko dlatego, ze mieli orzełka z koroną na czapce i polski mundur! Czy to nie jest obłuda? Niestety kłamstwo katyńskie wciąż trwa i mamy w tym też swój jako społeczność udział! Może właśnie Plac Jana Pawła II powinien być tym miejscem, gdzie osoby te powinny być uczczone? Nie wiem! Na pewno nie może to być tylko plac, "miłego przyjęcia" Jana Pawła II przez sosnowiecką postkomunę, wykonany na koszt podatnika. Jeśli już idą tam publiczne pieniądze, to powinno być coś jeszcze, może właśnie pamięć zbrodni katyńskiej, pamięć o sosnowiczanach, zagłębiakach, może w formie muru pamięci z nazwiskami?
#10 | @ Marek dnia 10.02.2010 21:27
A ty uważasz niektórych Polaków za zwykłych a niektórych za lepsiejszych? W czym są gorsi polscy obywatele, którzy zginęli na Wołyniu. Było ich kilkakrotnie więcej niż tych z Katynia, Ostaszkowa czy Miednoje. Ginęli mężczyźni, kobiety i dzieci, często w bestialski, okrutny sposób. Tobie pasuje taka wersja wydarzeń bo w Katyniu mordowali komuniści, w przeciwieństwie do mordu wołyńskiego gdzie mordowali ANTYKOMUNIŚCI. Tego tematu już lepiej nie poruszać bo nie pasuje do linii hmmm tego serwisu (sądząc po notorycznym kłapaniu na jeden temat. Jeśli już oddajemy sprawiedliwość to oddajmy ją wszystkim, którzy zginęli zamordowani w bestalski sposóCool. Brawo takiej postawy: klapy na oczach i pieniący fanatyzm. Wiecie jak to się nazywa? To prostackie wykorzystywanie tragedii tysięcy osób do własnych prymitywnych celów politycznych! Niedobrze mi się robi jak widzę tak wybiórcze traktowanie historii naszego narodu.

Jonasz
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.