Czytanie na dziś

Święty Ojciec Pio

SosnowiecFakty na YouTube


SosnowiecFakty na twitterze


SosnowiecFakty na Google

Święty Michał Archanioł

Święty Jan Paweł II

Zagłębiowscy Święci


Gloria TV


WikiZagłębie


Św. Jakub Apostoł

Nawigacja
     Strona główna
     Galeria zdjęć
     Szukaj
     Linki
     Kategorie
     Regulamin Komentarzy
     Akceptacja plików cookies

Zajrzyj tutaj













Ks. prof. Włodzimierz Sedlak


Sprawdziliśmy jak w roku wyborczym urzędnicy z Sosnowca reklamują swoje miasto

Sprawdziliśmy jak w roku wyborczym urzędnicy z Sosnowca reklamują swoje miasto" to tytuł arykułu red. Magdaleny Nowackiej w dzisiejszym Dzienniku Zachodnim.

Wydatki wzrosły o około 500 tysięcy złotych, a planowany budżet Wydziału Informacji i Promocji Miasta wynosi około 2 milionów 300 złotych.





Imprezy, reklamy prasowe i telewizyjne, ale także breloczki, koszulki, wydawnictwa. To wszystko tworzy szeroko pojętą promocję miasta. Tak się jednak dziwnie składa, że w niektórych latach na tę promocję przeznaczanych jest więcej pieniędzy, w niektórych mniej. Często natłok imprez czy zwiększonych działań promocyjnych zbiega się z czasem wyborów. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to wygląda w Sosnowcu.



Czy w tym roku Urząd Miejski wydał więcej na promocję miasta?
- W tym roku planowany budżet Wydziału Informacji i Promocji Miasta wynosi około 2 milionów 300 złotych. W ubiegłym roku z budżetu przyznano na promocję około 1 miliona 800 tysięcy złotych - mówi Rafał Łysy z Urzędu Miejskiego. 
Tak więc w tym roku na promowanie Sosnowca przeznaczono o 500 tysięcy więcej. Na co wydano te pieniądze?



Przede wszystkim na reklamy prasowe w prasie lokalnej i ponadlokalnej. Na to nie szczędzono jednak pieniędzy także w roku ubiegłym. Za to w tym roku wyraźnie widać, że miasto postawiło na filmy. Tego nie było w ubiegłym roku. W tym roku zrealizowano aż dwa. 
- Zrobiliśmy film promocyjny wraz ze spotami reklamowymi, film edukacyjny promujący rodzicielstwo zastępcze wraz ze spotem reklamowym, multimedialne prezentacje Sosnowca w czterech językach - wylicza Rafał Łysy.



Film promocyjny został nakręcony w te wakacje i ma dwie wersje. Jedna trwa sześć minut a druga osiem. Czym się różnią? Jeden z filmów jest nastawiony szczególnie na młodego odbiorcę, drugi dla szerszego ogółu. Na pierwszym planie rzuca się atrakcyjna blondynka, która spaceruje po Sosnowcu i robi zdjęcia najbardziej atrakcyjnym miejscom. Trasa jest podzielona na kategorie biznes, sport, edukacja, kultura i rozrywka. I w każdym z tych kontekstów pokazują miasto.



O Sosnowcu mówią artyści, obecny prezydent Kazimierz Górski, szpadzista Rafał Sznajder, pracownicy sosnowieckich uczelni. Koszt filmu i wytłoczenia na 5 tysięcy płytach wyniósł niecałe 50 tys. zł. Ponad 50 tysięcy kosztował natomiast film promujący rodzicielstwo zastępcze. Ma być kolportowany na szkolnych zebraniach rodziców. 
W tym roku pojawiła się też reklama wizualna przy placu Stulecia. Miasto wydało także album fotograficzny o Sosnowcu "Portret Miasta", ulotki i broszury reklamowe, plany miasta. 
Sprawdziliśmy też jak wygląda kwestia popularnych gadżetów. I tak w 2009 roku miasto zainwestowało w serię artykułów promocyjnych z symbolami Sosnowca, m.in.: komplety piśmienne, znaczki, smycze, koszulki, plecaki, breloki, kubki, czapki z daszkiem, zapachy samochodowe i sporo innych.



Z nowości, które pojawiły się w tym roku są np. krawaty jedwabne i z mikrofibry, dwa rodzaje apaszek, miś odblaskowy, torba konferencyjna i dwa rodzaje parasoli. Miasto kontynuuje puszczane w ubiegłym roku spoty reklamowe na lotnisku w Pyrzowicach i przeprowadziło II edycję miejskiej gry. 
Imprezy są jak co roku, ale nikt nie powie, że jest ich przesadnie więcej. Dni miasta, Word Fusion Music Festiwal. Nowością i niewątpliwie ugraną promocją był wyścig Tour de Pologne. Przy tej okazji miasto ściągnęło do siebie prowadzących ogólnopolską telewizję śniadaniową "Kawa czy herbata". Miasto za 2,5 godzinny program poświęcony miastu zapłaciło około czterdziestu tysięcy.



źródło: red. Magdalena Nowacka, Dziennik Zachodni





Autor: Piotr Dudała | 05/11/2010
Komentarze
#1 | zbowidziarz dnia 06.11.2010 13:15
No to teraz pewnie dalej nic sie nie zmieni . Kandydat tego portalu, który pracuje w Będzinie, robi reklame Będzinowi i płaci podatki do budżetu Będzina będzie Radnym w Sosnowcu. Będzi pozostanie sam?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.